VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2838333
We zijn op vakantie met ons VW T4 busje maar hebben helaas problemen met de stroomtoevoer. De 12 volt stekkers in het busje (niet die bij het dashboard) geven een paar uur na het rijden minder stroom af. Ze zijn verbonden aan de huishoudaccu. De huishoudaccu wordt opgeladen via een zonnepaneel en de alternator. We zijn bij een garage langs geweest. Zij hebben de huishoudaccu getest wat aangaf dat hij nog niet aan vervanging toe was, maar wel maar 11.5 volt aangaf ipv 12 met een spanningsmeter. Wanneer de moter aan werd gezet steeg de spanning naar 13.54 volt. De spanning uit het zonnepaneel was 13.6 volt.
De monteur heeft de kabels rondom de huishoudaccu vervangen omdat die wat roestig waren. Daarna heeft hij de auto een kwartier laten staan en gaf de huishoudaccu 11.8 volt aan, wat volgens hem een teken was dat hij wel oplaadt. We hebben een uurtje gereden naar de volgende bestemming en toen deden de 12v stekkers (met koelbox en telefoonopladers) het weer goed. Halverwege de nacht zijn deze echter uitgevallen en geven de stekkers niet meer genoeg stroom af.

Heeft iemand een suggestie wat we zouden kunnen proberen?
#2838379
's-nachts leveren zonnepanelen natuurlijk geen stroom, als de (auto)motor dan niet loopt, en je toch een aantal stroomverbruikers (o.a. koelkastje) aan hebt staan, dan zal je accu inderdaad minder worden, maar dat is logisch :wink:

Probeer daarom 's-nachts zo min mogelijk stroomverbruikers aan te hebben.
Reparatie lijkt me erg duur.

Ja zeker wel, natuurlijk is het achteraf. Maar je […]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]