VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
door mwrv
#2838478
Hallo,


Beste mensen,heb hier een vraag over de Passat van onze zoon.
Bij demonteren van zijn auto radio wegens een defect,had hij dus de dubbele Din verwijderd met alle schakelaars .
Na de radio te hebben verwijderd.heeft hij per ongeluk de schakelaars verwisseld van de stoelverwarming en de Esp,(ja kan dus ,maar hoe|)dus je weet de uitkomst is dan wel bekend,met gevolg dat zijn Climatronic niets meer doet/deed.
Nu was er een zekering kaduuk deze hefft hij vervangen,maar helaas.
Zijn er vanmiddag mee bezig geweest om alles wat na te lopen ,maar zitten dus eigenlijk op een doodspoor.
Mijn vraag is nu eigenlijk waar je eventueel kunt zoeken waar de fout kan zitten,omdat de zekeringen nu allen oke zijn.
Zat zelf aan een relais te denken of de weerstand van de blower,maar dit is maar giswerk.
Het gaat om een Passat 2.8 V6 4motion van 2001.
Hoop dat jullie een idee hebben waar we kunnen zoeken.

bvd MWRV,
door mwrv
#2838481
Hallo

Ja had hij bij een vriend van hem gedaan,gaf aan dat de nokkenas sensor niet goed was,verder niets,ja dat wijst niet in de richting van clima.vandaar deze vraag.
Gebruikersavatar
door mano
#2838484
Gaat het display wel aan of blijft deze uit?

Anders toch even op de stekker meten of je 12v ergens hebt hierop...
door mwrv
#2838492
Hoi wat laat misschien maar lukt niet altijd om gelijk antwoord te geven.
Maar display gaat dus niet aan.
door Mari
#2838498
Wij verwachten niet a-la-minute een antwoord, als dat andersom dan ook maar niet het geval is... ;-)

Alle zekeringen gecontroleerd? Allemaal 100% goed? Alleen uitlezen met VCDS hoeft niet altijd iets op te leveren, maar je kan met VCDS wel gericht gaan kijken of er met de climatronic gecommuniceerd kan worden of niet... VCDS zou dat ook moeten aangeven bij het uitlezen, mits je op de juiste manier gebeurd!
Gebruikersavatar
door mano
#2838505
Klinkt alsof er helemaal geen prik aan komt bij de clima. Zou toch de multimeter van stal halen en meten op de stekkers van deze.

Zekering 5 & 25 nagekeken?

Verder werken alle functie's? Centraal deurvergrendeling, open dak etc etc ?
door mwrv
#2838506
Hallo,nou alle zekeringen zijn intact,alles lijkt verder wel oke,wel is/waren er wel altijd problemen met de dashboard verlichting,maar weet dus niet in hoeverre dit invloed heeft op dit geval.
Zal vandaag samen met mijn zoon dit allemaal nog eens nalopen,en kijken of er nog iets uitkomt.
Maar jullie eerst bedankt voor de info,en hoop dat dit iets oplevert.

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

CDAA-2009-A-alternator.png

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]

AVAS op ID3?

Ja moet er op zitten Je hoort het ook goed in de a[…]

media systeem

hai , ik ben op zoek naar een nieuwe of goe[…]

Beste leden, Mijn auto staat sinds vanochtend bij[…]