VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2834289
Beste forumgangers,

Heb zelf al een aantal jaar een polo 1.2 3 cilinder uit 2002 in bezit en heb al vanaf de aankoop waar ik al meteen na een lange snelweg rit (met het vermogen van deze drie pitter langdurig hoge toeren) naar huis olie kon bijvullen dat ik regelmatig elke twee drie keer tanken een liter olie bij moet vullen.

Ik begin er een beetje beu van te worden heb al eens mijn pcv klep vervangen dit hielp een klein beetje. Maar verder weet ik dat bij Vag autos van deze tijd olie verbruik tot op zekere hoogte normaal is.

Wat mijn vraag aan jullie is of jullie hier misschien een oplossing voor weten. Ik heb al enkele ideeën zoals:

10w60 in de moter gooien als olie??
De pcv onluchtingspijp opzettelijk onklaar maken??(kits alleen te koop voor 2.0tfsi?)
De auto inruilen voor iets japansers;)

Zal heel blij zijn als iemand met meer verstand dan ik misschien weet hoe deze irritante manier van autorijden waar je passagiers elk lang ritje je olie lampje horen piepen en je voor het oog van vrienden telkens olie in je auto moet gooien terwijl het niet zo een barrel is of dat deze olie lekt.

Ik zie jullie tips en antwoorden tegemoet.

Groetjes
#2834310
Beste Juul,

Nee het verbruik is constant over kilometers auto is droog, rookt ook niet overmatig. Het is volgensmij afkomstig uit de pcv postive camshaft vantilation. Heb deze klep 5.000 km geleden al eens vervangen maat het verbruik houdt aan.

Motor is ook droog geen olielekken voor zover ik weet. Weet niet precies wat je met KVS bedoeld mijn autokennis is meer Engelstalig licht graag even toe?


Bedankt voor het meedenken.
#2834313
Deze type motoren staan erom bekend tijdens langdurig snelweg cq hoogtoerig gebruik, een slok olie te lusten. Zal waarschijnlijk eerder iets te maken hebben met een te dunne olie-schraapveer langs de zuiger dan uitwendige lekkage.

Waarom je zo'n motor kiest als je veel/langdurig op de snelweg zit is mij een raadsel. Maar dat is weer een andere kwestie..
#2834314
Ja ik ben er op de hoogte van dat dit een bekend fenomeen is. Ik vind het ook niet zo een groot probleem af een toe olie te vullen alleen wil ik het ongemak beperken en vroeg me af of er een fix was doe iemand bedacht heeft.

Waarom ik wel zo een motor gekozen heb?
Zeer onaangenaam belastingklimaat in Nederland en ik woon op 3km van mijn werk...

groetjes thanks...
Noodoproepfunctie

Ook ik krijg deze melding bij een ID3 first editio[…]

Hoi, Bij het vervangen van het remlicht rechtsach[…]

mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]