VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2838835
Ik heb een Touran 2.0 TDI uit 2004.
De turbo fluit, volgens de garage was het de turboslang die lekte,die is vervangen. Maar hij fluit nog steeds.

Misschien komt het gefluit wel van de turbo impeller.

De auto heeft geen foutcodes aan met uitlezen.

Heeft iemand meer informatie wat het zou kunnen zijn of wat het beste stappenplan is om dit aan te pakken?

De auto is ook minder snel dan normaal. Niet langzaam maar wel minder fel.

Ik kan gewoon de turbo laten vervangen (staan op ebay refurbished voor 200 euro) maar is het dat zeker? En wat is de oorzaak? Olie is wel op peil gewoon bijvoorbeeld.
#2838852
... dan zal het tijd worden om een aantal meetwaardeblokken te gaan loggen om te zien of daar wat vreemds in te zien is wat je klacht mogelijk verklaard.
#2838886
Zou ook even kijken of die nergens lucht lekt, kleine lucht lekkage kan die ook van gaan fluiten. Heb zelf in het verleden ook heel lang gezocht naar een lekkage in het laadruksysteem (1.9 TDI), bleek uiteindelijk een kleine lekkage te zijn bij een afsluitplaatje van de EGR (die ik had verwijderd). Had toen een klein beetje last van vermogen verlies.
#2838888
Kan ook vgt zijn, N75 klep, LMM.. Zoals Mari aangeeft, vcds eraan zal snel uitsluitsel geven mits je weet waar je naar kijkt.
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]