VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
door DrSausage
#2838936
hoi! voor mijn 2e auto ben ik aan het zoeken naar een leuke volkswagen golf mk5. ik twijfel tussen 2 motoren, de 1.6FSI en de 2.0FSI. Na wat onderzoek zijn dit de betrouwbaarste en de fijnste motoren zonder échte benzineslurpers.
Welke zouden jullie aanraden? en zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten buiten vocht, roest rondom wielkappen en rare geluiden in de motor? en zijn er plekken buiten marktplaats, autoscout en autotrack waar ik beter kan kijken?
budget is rond de 4000 en wil graag maximaal rond de 150dkm zitten zodat ik er nog even mee door kan :grinning:
Gebruikersavatar
door JUUL
#2839005
Spannend! Hier een aantal aandachtspunten:

- 1.6fsi en 2.0fsi goede motoren, normale dingen die voor iedere motor geldt. Regelmatig zijn beurt gehad? Dan kun je er lang plezier aan beleven, maar je kunt nooit in de motor kijken. Dus blijft altijd een gok. Complete onderhoudshistorie is dus een dikke bonus. Met deze motoren kun je geen E10 tanken...althans de 1.6 zeker niet.
- centrale vergrendeling wilt wel eens eigen leven leiden. Geldt ook voor de raam motors.
- abs en esp sensoren geven het soms op.
- condens in koplampen en achterlichten.
- water lekkagen via deuren en achterklep.
- elektrische radiator fan wilt wel eens problemen geven.
- ophoping van troep onderin de zijschermen achter de modderkuip.
- airco wilt soms problemen geven.

Niet schrikkem, niet alle auto's hebben hier last van en je kunt een perfecte auto treffen. Gewoon goed uit je doppen kijken, denk met je verstand en niet met je hart. Wellicht verstandig om iemand mee te nemen met verstand van auto's en mss de auto stiekem uitlezen tijdens de proefrit. Succes!
Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]

Alles in 1 keer proberen te wissen? Probeer het e[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieksga[…]

waarde bepaling

Goedemiddag, Ik vroeg mij af hoe iedereen de waard[…]

navigatie MIB2

Er komt geen nieuwe meer uit. Die voor de High i[…]

Rijbereik wordt berekend aan de hand van het verbr[…]

T roc meer geluid willen horen

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Stage 1 […]

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Ik was b[…]