VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
door NicoJD7607
#2839210
Weet iemand een oplossing voor de laadsnelheid voor mijn ID.3 Pro S?
Ik krijg bij Shell Recharge (175 kW) en bij FastNed (300 kW) niet meer dan 60 kW geladen. Ik dacht dat 100 of 125 kW normaal is.
(77 kW accu, software 2.4 actief)
door MartienID3
#2839213
De laadsnelheid is afhankelijk van de SOC (state of charge) van de batterij. 100 kW kun je pas halen als de batterij onder de 30% zit. Dit percentage is zichtbaar vanaf softwareversie 3.0.
door TilburgID3
#2844755
Ik ben hier ook erg teleurgesteld over. Ik laad eigenlijk nooit langs de snelweg maar wilde het in februari proberen om te kijken hoe snel ik van 30% naar 80% kon gaan. Ik had al 10 minuten gereden en het was iets van 5 graden buiten. Maar hij laadde op met 4km/minuut. Volgens mij heb ik 40 minuten staan laden. Dit was toch aanzienlijk langer dan verteld en wat ik dacht dat een beetje gangbaar was, namelijk in minder dan 30 minuten. Dit viel me zelfs zo tegen dat ik er in de zomer op zwarte zaterdag (ja ja, sowieso niet slim maar toch) niet mee langs Parijs durf te gaan. Het risico op geen oplaadplek langs de snelweg, de tegenvallende actieradius (nog geen 300km in de winter maar de daadwerkelijke kilometers zijn amper 200. Ik kon in de winter maar 2x op en neer van Tilburg naar Eindhoven, nou dat is geen 300km) en dan dus 40 minuten laden om de 2 uur, hebben me doen besluiten om maar in Nederland te blijven.
Ik vind het een genot om in deze auto te rijden; ik heb de Pro Performance 58kWh, 205pk, maar de actieradius valt me heel erg zwaar tegen. Ik hoop dat hier over 2 jaar grote stappen in gemaakt zijn want anders weet ik niet of mijn volgende auto weer een elektrische zal zijn.
door vanderhallen
#2847115
Laasts een lange trip gemaakt naar Budapest (1700km), laadsnelheid lag op 67kW van 10% naar 50-60%, daarna zakte de laadsnelheid naar <20kW. Totaal 17x aan de laders gestaan (retour)
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]