VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
  • Gebruikersavatar
#2838340
Afgelopen week kreeg ik een email met daarin de aankondiging van update 2.4
Hiervoor moet een afspraak worden gemaakt met de dealer aangezien er ook een nieuwe 12V accu wordt geplaatst. De OTA updates vergen nogal wat van deze accu en de originele zou niet aan de eisen voldoen.
Gisteren is de accu vernieuwd en de update geïnstalleerd. Tot mijn verbazing blijft de Id software versie in systeem overzicht op 2.3.0 staan. Er is ook geen extra functionaliteit geactiveerd (althans niet merkbaar)
Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt deze 2.4 update ota aangevuld of zo?
Deze moet volgens de berichten zijn geïnstalleerd alvorens update 3.0 OTA kan worden ontvangen.
Rein123 vinden dit leuk
#2838537
Ik rij sinds sept 2021 een ID4, voor het eerst de nieuwe update gehad. ik weet van mij zelf dat ik absoluut geen verstand heb van elektrische technologie, met de bijbehorende veranderingen in apparaten zoals een elektrische auto als de ID4. sinds de nieuwe update moet ik meerdere handelingen uitvoeren om van de radio naar de media speler te gaan, terwijl ik voorheen mijn spotify gewoon kon starten zonder dat ik expliciet de media in een paar handelingen aan moet klikken. indrukwekkender nog is de cruise control welke nu wanneer die een andere maximale snelheid ergens ziet, dit ook meteen toepast en de auto plots uit het niets van bijv: 120 naar 100 gaat rijden. of zoals mij gisteren overkwam, de auto ergens 50km ph ziet, en dit ook per direct uitvoerde...... op de snelweg A15..... iemand hier ook ervaring mee????
#2838637
Ja, dat herken ik zeker. Gebeurt als de adaptive cruise control aanstaat (eventueel met traffic assist). Andersom werkt het ook irritant en zo nu en dan zelfs gevaarlijk. Ik reed gisteren door het sauerland op smalle kronkelige wegen. Staat de cruise control op 60 km/h. Neemt de navigatie zomaar aan dat je op deze weg 100km/h mag rijden en schiet de ID4 vooruit om even naar de 100 te gaan. En dat gebeurt vlak voor een scherpe bocht ??????
Werkt bij lange na niet perfect is mijn mening.
#2839287
Het vooruit kijken en het automatisch corrigeren van ingestelde ACC snelheid kun je uitzetten. Het was een behoorlijke zoektocht, maar ik heb em gevonden. Druk op de knop hulpsystemen op je dashboard. Vervolgens krijg je je auto op de weg te zien op het touchpaneel met een verkeersbord en een koffieteken. Druk vervolgens op het gezichtsveld vóór de auto (tussen de auto en het verkeersbord in, niet op het verkeersbord zelf). Hierna krijg je wat instellingen te zien. Helemaal onderaan zie je dan een regel staan die ermee te maken heeft, deze uitzetten en klaar. :-)
Rein123 vinden dit leuk
#2839779
Goedemorgen,

Heeft iemand van de bestaande ID4 rijders al OTA 3.0 aangeleverd gekregen. Vanuit Volkswagen komt er geen enkel bericht terwijl het al een jaar geleden is aangekondigd? Gisteren nog navraag gedaan via de website van volkswagen maar daar krijg je alleen te horen dat er nog geen datum is voor de roll out in Nederland. Toch wel enigzins beschamend voor een concern als volkswagen dat de rijders niet op de hoogte worden over de voortgang van de roll out. Geen enkel bericht of communicatie vanuit Volkswagen. als iemand meer weet dan hoor ik het graag.
Rein123 vinden dit leuk
#2839878
Goedemorgen,

Geen enkele dealer in Nederland weet wanneer de update naar 3.0 wordt vrijgegeven. Ook navraag bij Volkswagen Nederland levert niets op. Klaarblijkelijk zijn ze er nog mee bezig en is de OTA update nog (steeds) niet beschikbaar. Een beetje vreemd is dit wel van versie 3.0 en 3.1 wordt gewoon geleverd op nieuwe modellen.
Enkele maanden geleden heb ik al de voorbereidende update naar 2.4 door de garage laten uitvoeren, maar er gebeurt helemaal niets. Het is nogal frustrerend dat Volkswagen in zijn marketing naar klanten allerlei (nieuwe) functies "verkoopt", maar dat bestaande klanten die al een ID3 of ID4 hebben deze functies niet krijgen. Ook de ID-app is natuurlijk een lachertje. Deze app heeft maar een aantal beperkte functies. Veel functies die genoemd worden op de website van Volkswagen zijn helemaal niet beschikbaar in de app.
Ik ben het eigenlijk wel een beetje zat na ruim een half jaar wachten op niets. Om de druk op Volkswagen te verhogen heb ik een brief gestuurd naar de claimservice van de consumentenbond. Wanneer de consumentenbond meerdere klachten hierover ontvangt kunnen ze de juridische druk verhogen op Volkswagen. Je hebt immers iets gekocht (voor vele tienduizenden euro's) met bepaalde functionaliteit die je niet hebt/krijgt.
Ben je het ook zat en wil je mijn brief gebruiken om ook een claim te sturen naar de claimservice van de consumentenbond, klik dan op onderstaande link om de brief te downloaden. Wellicht nog even beetje aanpassen aan jouw situatie en dan versturen naar: vragen@claimservice.nl
Link naar brief: https://docs.google.com/document/d/1YPF ... ue&sd=true
Rein123, Sikkozeeland vinden dit leuk
#2840056
Goedemorgen,

Ik ben de afgelopen dagen in contact met de klantenservice bij Volkswagen om ik enorm last heb van de bug in 2.4 dat de laadlocaties iedere keer weer verdwijnen. Dit was hun reactie, naar 2-3 keer aandringen vanuit mijn kant :-). Ontvangen vanochtend 5-1-2023 8:30u CET:

"Beste xxxxx,

Hartelijk dank voor uw terugkoppeling aangaande uw Volkswagen ID.4.

Zoals aangegeven in de uitrol van de 'OTA' voor een deel begonnen in Nederland en Belgie. Het zal waarschijnlijk enkele weken duren tot u deze update in uw wagen ziet.

Naar aanleiding van uw vraag hebben wij onze systemen nagekeken en hieruit blijkt dat de 'OTA' op dit moment nog niet beschikbaar is in uw wagen.

Het staat u uiteraard vrij om opnieuw contact op te nemen mocht u de 'OTA' over een maand nog niet hebben ontvangen.

Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd en rekenen op uw geduld. Wij begrijpen uiteraard dat u uitkijkt naar de ‘OTA’ update.

Mocht u voor nu nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat natuurlijk graag.
#2840372
Al vele maanden wacht ik op de OTA update naar versie 3.0 voor mijn ID4, maar ondanks de update naar 2.4 die ik heb laten uitvoeren, gebeurt er HELEMAAL NIETS.

Het lijkt er nog steeds op dat Volkswagen deze update nog niet heeft vrijgegeven.

Ik was dan ook verbaasd om te zien dat de Volkwagen ID app een update heeft gehad. Je moest zelfs weer helemaal opnieuw inloggen om de nieuwe App werkend te krijgen. En verrek, de interface van de app ziet er anders uit. Dit gaf mij enig hoop dat er iemand bij Volkswagen wakker is geworden om toch de huidige ID4 rijders met een betere app te verblijden.

Maar ik had het natuurlijk kunnen weten, Sinterklaas is immers allang het land uit. De nieuwe app is behalve de interface, HELEMAAL GELIJK AAN DE VORIGE APP ;-) Er is werkelijk NIETS nieuws toegevoegd. De app kan nog net zo weinig als het afgelopen jaar. Veel beloofde functionaliteit, zoals het terugvinden van je auto op basis van GPS zit er nog steeds niet in.

Jammer Volkswagen, weer een gemiste kans om een ID4 rijder een beetje positief te stemmen. We moeten immers al zo meer dan een jaar wachten op een update die er telkens maar niet komt.

Het is triest en schandalig tegelijkertijd, Ben jij het ook zat, bekijk dan ook mijn vorige post met een link naar een brief die ik naar ConsumentenClaim heb gestuurd. Hoe meer ontevreden ID-rijders deze brief versturen, des te eerder kan Volkswagen juridisch worden wakker geschud dat deze slechte service anno 2023 toch echt niet meer kan.
Rein123 vinden dit leuk
#2840626
Weer zo’n standaard computer beantwoorder!

Please be kindly informed that the roll out regarding 3.0 OTA has been started from week 31 of 2022. After 2.4 has been installed, 3.0 will be next in line for your vehicle.

We anticipate that the new ID.Software 3.0 Over The Air update will soon be available for your ID.4, unfortunately we cannot specify an exact date and time for your vehicle so we hope for your understanding and would like to thank you for your patience on the matter.
Rein123 vinden dit leuk
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]