VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf VIII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door danny20danny
#2839484
Koudere en nattere dagen betekend weer condens. Nu heb ik een probleem. Zelf als heb ik een uur gereden en er komt iets of wat vocht in de auto bv door even in en uit te stappen bij regen, knallen de ramen echt potdicht. Soms gebeurt dit pas na een minuut. Dus ben je aan het rijden en van het ene op het andere moment zie je gewoon niks meer. Iemand hier ervaring mee? Of beter nog een oplossing.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2839587
Het vocht zal toch ergens vandaan komen, tot het vochtprobleem is opgelost zul jij dit blijven ervaren. In de tussentijd kun je een paar vochtvreters halen bij de Action en in de auto leggen. Wel regelmatig nakijken, als ze verzadigd zijn doen ze niets meer en heb zo weer beslagen ramen.
door Mari
#2839594
... veel auto's hebben specifieke problemen met vocht/lekkage... dus ga op onderzoek uit en "verminder" het probleem door ontvochtigers in de auto te plaatsen...

Heb zelf last gehad van water wat via de ontluchtingsroosters (achter de achterbumper) in de auto kwam, eerst loopt er een compartiment vol, vervolgens vult de bak waar het achterwiel ligt zich met water, wat je niet ziet omdat het ophoopt onder de bekleding...

Ik heb dat probleem opgelost en lange tijd met Pingi ontvochtigers in de auto rond gereden...

--> https://www.gamma.nl/assortiment/pingi- ... /p/B494349
door danny20danny
#2839620
De oplossing die jullie beschrijven helpt als je net weg wilt rijden als de auto koud is. Ik heb het er over dat je dus gewoon een uur of 2 uur lang zonder enige condens kan rondrijden en dat de ramen ineens dicht trekken. Zet je de airco op air care dan trekt ie meestal weer weg. Zo niet dan moet de airco op volle toeren en dan is het meestal in een minuut weg. Maar dit is best gevaarlijk want de ramen zijn echt in 20 seconden helemaal dicht en moet je echt stoppen omdat je niets meer ziet
door Mari
#2839623
... wat we gepost hebben is geen oplossing maar het verminderd tijdelijk je probleem... wat heb je intussen al gedaan om te achterhalen waar je vochtprobleem door wordt veroorzaakt?
Gebruikersavatar
door Wichert
#2839626
danny20danny schreef: 26 nov 2022 10:23 Ik heb het er over dat je dus gewoon een uur of 2 uur lang zonder enige condens kan rondrijden en dat de ramen ineens dicht trekken. Zet je de airco op air care dan trekt ie meestal weer weg. Maar dit is best gevaarlijk want de ramen zijn echt in 20 seconden helemaal dicht en moet je echt stoppen omdat je niets meer ziet
Als ik dit zo lees lijkt het wel dat er op een gegeven moment een bak / een plasje water via de ventilator en de kachel naar binnen komt.
- Ontstaat dit spontaan, of als je een regenbui inrijdt?
- Kan het zijn dat er ergens bij de interieurkachel/ventilator water hangt en dat dit ineens naar binnen komt? In een bocht/als je remt/andere oorzaak?
- Als dit wel zo is dan is het probleem groter op het moment dat de kachel lekker stookt. Er komt water op de kachel en binnen de kortste keren is het verdampt en op je ruiten neergeslagen.
door danny20danny
#2839639
Overal in de auto gekeken maar zie nergens een teken van vocht. Rare van alles, het gebeurt nu niet meer altijdmaar meestal wanneer iemand instapt met een natte jas. Ik denk dat het met de circulatie stand te maken heeft. De golf merkt op wanneer er iemand in de auto stapt en gaat dan op verwarmen bijrijders kant. Ik denk dat de auto (om zogenaamd energie te besparen) de circulatie dicht zet in de auto zodat de auto niet meer koude lucht hoeft te verwarmen. Zodra ik die dan weer open zet en de airco vol open is het zo weg. Maar mij lijkt dat dit niet de bedoeling is, of wel? is er misschien een aanpassing in het menu die ik over het hoofd zie?
door danny20danny
#2846434
Toch maar weer even dit heuvel actueel maken. Want nu met het kouder weer is het probleem weer helemaal terug en ik kan maar niet de juiste stand vinden om de auto condens vrij te houden. Neem afgelopen zaterdag. Ik heb een rit achter de boeg van Rotterdam naar Breda en plots beginnen de ramen aan te slaan. Zelfs zo erg dat je de auto aan de kant moet zetten. Er is niemand in of uit gestapt en heb geen regen gehad onderweg. Verder staat de auto altijd in een garage dus staat ook nog niet eens zo vaak buiten. Dan ga je de standen van de climate control testen om de ruiten schoon te krijgen. Dat lukt vrij snel maar na 10/15 minuten begint het gezever weer. Heb ik hier alleen last van of zijn er meer mensen die hier last van hebben. Wat heb ik zelf gedaan / laten doen.
* reiniging water afvoer panorama dak
* Controlle op lekken in de auto. Auto is overal kurk droog
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]