VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
door Barriebal
#2839630
Hallo leden van het Volkswagen forum.

Ik ben nieuw op t forum dus wellicht word een kleine introductie op prijs gesteld.

Ik ben Barriebal 27 jaar en rij al sinds het behalen van mijn rijbewijs auto’s van de VAG groep.

Ik ben begonnen met een Ibiza 1.4 benzine 16v 2002 (BBZ)
Daarna een Ibiza uit 2014 1.2 TDI (CFWA)

Momenteel rij ik een Volkswagen Golf Plus 2006 2.0 FSI (BKY)

Met deze laatste heb ik momenteel een probleem.
Ik vermoed dat de thermostaat de geest heeft gegeven maar daarover twijfel ik een beetje…

Normaal zou ik naar een auto zaak rijden en een thermostaat ophalen en vervangen.
Echter heb ik na lang zoeken ontdekt dat de thermostaat vervangen niet zo snel gepiept is bij dit blok.

Wat ik heb gevonden op internet is dat de thermostaat achter de dynamo verstopt zit. En deze compleet moet worden gedemonteerd om erbij te komen. Iemand hier ervaring mee? En eventueel een how to om bij de thermostaat te komen.

Echter twijfel ik dus wel of het de thermostaat is.
De klachten die ik heb zijn nogal apart.

De motor komt niet snel op temperatuur of zelfs helemaal niet echter kwam ik er vorige week achter dat soms de meter van 55 graden op loopt tijdens het rijden naar 90. En ook heel snel weer terug zakt naar 55. Bij stilstand loopt de temperatuur langzaam op naar 90 graden maar zodra je maar 5 minuten hebt gereden zakt deze terug naar 50 a 60 graden.de verwarming word bij stationair ook warmer dan tijdens het rijden.

Ik vermoed dus de thermostaat maar omdat dit bij deze auto niet zo gefixt is wil ik toch even met jullie sparren wat jullie mening is. Ik vind het apart dat hij tijdens het rijden soms wel 90 graden aan geeft.

Enigste wat ik me kan bedenken is dat de thermostaat elektrische geregeld is en het soms dus wel doet en soms niet.

Alvast bedankt voor het meedenken…

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]