VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2839627
Hallo,

Ik ben onlangs trotste eigenaar geworden van een Golf 7 1.5 tsi (DSG, 2019) en ik ben er ontzettend tevreden mee. Alleen heb ik een probleem:

Het Start/Stop systeem kan ik niet uitschakelen. Het knopje lijkt niet te werken. Ook wordt het Start/Stop systeem te pas en te onpas geactiveerd wanneer ik het gaspedaal loslaat. Ook bij hoge snelheden op bijv de snelweg gebeurt dit.

Dit lijkt me niet de bedoeling en erg slecht voor de auto. Wat zou ik hier aan kunnen doen?
#2839634
Er worden 2 dingen door elkaar gehaald... start/stop is dat bij stilstand de motor wordt uitgeschakeld, wanneer de motor tijdens het rijden bij loslaten gaspedaal wordt uitgeschakeld is de zogeheten "zeilfunktie"...

Info van de website van Gerrit Speek:
Zeilfunctie / Vrijloopfunctie sailing / auto-shutdown

Geïntroduceerd eind 2017. Daarbij wordt deze TSI-motor, indien gekoppeld aan de DSG-automaat, tot een snelheid van 130 km/u onder bepaalde omstandigheden volledig uitgeschakeld als de bestuurder het gas loslaat. Ondertussen neemt een compacte lithium-ion batterij de stroomvoorziening waar voor elektrische systemen als de ruitenwissers, verlichting en het audiosysteem. Staat waarschijnlijk af-fabriek geactiveerd.
Deze funktie is middels coderen uit te schakelen...
Antera, Indogolf7 vinden dit leuk
#2848763
De auto zet hem bij de zeilfunctie ook in zijn vrij. Het is niet dat je dan ineens afremt ofzo.
Ik vind de functie ook niet prettig, maar het is niet zo dat de motor te pas en te onpas uitschakelt. Ik weet niet of de start/stop knop ook de zeilfunctie uitschakelt.
#2848771
Indogolf7 schreef: 05 apr 2024 07:33 klopt mega irritant ,heb je ondertussen al opgelost ?want ik heb sinds kort ook een Golf 7 die dezelfde doet en ik wil dit laten oplossen
Topicstarter heeft na het starten van deze thread het forum niet meer bezocht, of dat moet "stiekem" gebeurd zijn zonder in te loggen...

Zoals in november 2022 al gepost: laten coderen zodat deze funktie niet langer actief is.

Gisterenavond bij Vagcom Dordrecht geweest ,netjes[…]

Park assist

Omdat de dealer mij niet echt helpt...hier de vraa[…]

Hallo Ik heb een probleem met mijn golf II . Ik […]

Hallo Allemaal, Ik wil graag zelf cruisecontrol i[…]

Hallo Allemaal, Ik wil graag zelf cruisecontrol i[…]

Merk ik ook meer en meer ja haha. Ik ga ook een OB[…]

Aansluiten Golf 2 dashboard

Maar wat zijn je verwachtingen nu? Dat andere mens[…]

Ik ben sinds een maand in het bezit van een VW UP […]