VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf VIII
#2839899
Een hele goedemiddag allemaal,

Ik rij al een tijdje rond in een Golf 8 R-Line welke redelijk full option is uitgevoerd. O.a. zitten er de IQ lights op, voor en achter + de verbindende ledstrip tussen de koplampen. Erg mooi gemaakt allemaal en in principe ook zeer tevreden over.

Eigenlijk rij ik al vanaf het begin, toen ik de auto net kocht, altijd in de Individual-rijmodus. Dit aangezien ik, wanneer ik er toch de controle over heb of kan hebben, iemand ben die dan het liefste alles precies zo instelt zoals ik het wil. Leuke bezigheid. Dus, de dag dat ik de auto kocht: naar huis rijden en direct alle opties in het infotainment instellen hoe ik ze wil hebben. Kom ik dus bij de rijmodi aan, kies individual en stel ik de verschillende opties in zoals ik ze wil, en dan valt mij ineens op dat ook de lichtassistent instelbaar is. Comfort of Sport. Heh?

Dit begreep ik niet helemaal. Ik heb het maar gewoon op Comfort gelaten en sindsdien niet meer veranderd. Een tijdje terug was m'n hele infotainment gereset door de dealer n.a.v. een softwarefout en toen waren alle instellingen dus weer terug naar fabriek. Dus ik weer alles opnieuw instellen. En opnieuw vraag ik me af, wat is dan het verschil tussen comfort en sport m.b.t. de lichtassistent?

Ben er, ook naar online wat rondzoeken, nog steeds niet achter. Dus toch maar een account aangemaakt om te vragen of een van jullie hier misschien wat vanaf weet. Puur uit mijn (misschien lichtelijk overdreven) nieuwsgierigheid maar ook liefde voor de techniek. Ben wel benieuwd hoe het werkt, als er daadwerkelijk verschil in zit.

Alvast bedankt!
#2839904
Allereerst welkom op dit forum...

Wat zie je gebeuren als wisselt tussen "comfort" en "sport"? Dus even de setting aanpassen, stukje gaan rijden, weer terug zetten en weer stukje rijden... Je zou ook de handleiding kunnen raadplegen of daar wat over deze optie beschreven staat!

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]