VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID3
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2839936
Neen nog steeds niet, terwijl ik al heel lang 2.4 heb. Wordt het wachten eerlijk gezegd wel zat.
Heb bijvoorbeeld geen instellingen aan mijn persoonlijke voorkeur aangepast, in de veronderstelling dat na 2.4 update (nieuwe 12 v accu enzo), versie 3 er snel aan zou komen.
Nu lees ik in het ID4 forum dat het q1 2023 zal worden. Ik vind dat VW beter aan verwachtingsmanagment zou moeten doen. Gewoon eerlijk zijn en geen verwchtingen wekken die niet nagekomen kunnen worden.

PS. Ik ben wel heeeel blij met de ID3 het is de fijnste auto die ik tot nu toe in mij leven heb gehad.
Rein123 vinden dit leuk
#2839972
Ik vind het fijn voor jou dat je blij bent met je ID3. Maar ik ben Volkswagen op het moment knap zat. Die organisatie zou niets met software zelf moeten doen maar dat uitbesteden aan een partij die wel in staat is software systemen te ontwikkelen en de doorlooptijden een beetje in de hand te houden. De grote update (die hard nodig is) waar we nu met zijn allen op zitten te wachten stond als ik me niet vergis voor 2022 Q2 op de planning.
Rein123 vinden dit leuk
#2839973
... software zaken door een externe partij laten doen is ook niet alles... goed voorbeeld hiervan is het navigatie-systeem in je auto... voor de updates zijn ze afhankelijk van enerzijds het bedrijf die de kaarten maakt en anderzijds van het bedrijf die de kaarten en de software samenvoegt... we kennen allemaal het resultaat ervan: zo nu en dan een update met reeds verouderde kaarten.

Er zit tegenwoordig zoveel spielerei in de auto die samenhangt aan de software... de ontwikkeling van de software staat nog in de kinderschoenen... Vermoedelijk hebben ze bij VW oud werknemers van Microsoft aangenomen, zou de vele problemen met de software wel verklaren ;-)
#2840048
Jazeker. Hier een tevreden ID.3 rijder die inmiddels 3.0 heeft ontvangen en geïnstalleerd. Het was even zoeken hoe dat met de nieuwe gebruikers werkt, maar inmiddels is alles prima. Nieuwe features precies zoals hier en daar aangekondigd (zoals de SOC en de buitentemperatuur op het kleine schermpje; aangepaste navigatie info in de HUD; en een aparte 'knop' in het hoofdscherm voor de gebruiksgegevens). Het verbruik lijkt zelfs afgenomen (maar echt koud is het sinds vorige week niet geweest). Kortom: prima aanvulling voor de auto die zoals immer subliem rijdt!
#2840360
Wij hebben onze ID3 Max sinds februari 2021. In augustus 2022 ging de auto naar de garage voor de 2.4 update. Vreemd genoeg zeggen de systeeminstellingen dat 2.3 is geïnstalleerd, maar de dealer zegt dat het toch 2.4 is en dat het fout wordt aangegeven door de software.
Ik wacht al tijden op die 3.0 , maar nog niet vernomen.

Is bovenstaande bij jullie ook bekend?
Rein123 vinden dit leuk
#2840638
3.0 lijkt inderdaad een hoax :-)..
3.0 komt maar niet via Over the air update.
Hardware kan nog zo leuk zijn maar met waardeloze software is de auto toch echt een drama.

Zogenaamd is auto een dag weggeweest voor update van software 2.3 naar 2.4 maar staat gewoon nog op 2.3. Ze zeggen dat dat hoort maar ik ken echt geen enkele programmeur die het voor elkaar krijgt onbewust een versienummer gelijk te houden na een update. Ik vermoed dat ze de auto’s met deze smoes terugroepen om iets te fixen dat het daglicht niet mag zien.. zoiets als met dieselgate misschien? VW reageert niet en kan geen status geven. Ik raad iedereen aan een review achter te laten via google maps bij Pom in Leusden of de dealer waar je de auto hebt gekocht. Wellicht komt er dan op ‘termijn’ een zinnig antwoord..

Wel geleerd om bij volgende auto de checken hoe de software service geregeld is bij het merk.
#2844773
Goedemorgen
Wij hebben nog steeds software versie 2.3 weet iemand hoe we nu verder komen? De dealer waar hij in februari een beurt heeft gehad zegt dat hij de meest recente versie heeft geplaatst waarna de rest over the air plaats vindt…..
#2844774
en wat is je reden om de woorden van je dealer als leugens aan te nemen, eerste aanspreekpunt is toch echt daar,
Er is niemand hier op het forum die direct betrokken en werkzaam is in de software ontwikkeling bij vw,
#2844776
Wat is jou reden om aan te nemen dat ik denk dat de dealer jokt?

Ik zie en hoor van meerdere mensen dat ze een latere versie hebben dan wij, wellicht iemand met de zelfde ervaring. Anders dan 85er die gelijk in de aanval gaat.
#2844777
Op het id.4 forum wordt ook over deze update gesproken. Er zouden wat problemen zijn gevonden in 3.0 die hersteld en getest zijn waardoor de uitrol even heeft stil gelegen. Maar inmiddels ook weer hervat zou zijn. Maar iets concreets??

Hij zou eerst medio 2022 komen, toen 2022 Q4, bij het vervangen van de 12v accu bij de dealer gaf deze aan 2023 Q1. Maar inmiddels... nou ja.
VW Arteon DSG in noodprogramma

Kenners die mij hierbij wat informatie over kunnen[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]