VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2840163
Beste,

Ik ben nieuw tot dit forum en weet niet 100% zeker of dit de bedoeling is maar wie niet waagt, wie niet wint.

Ik heb een golf 3.5 cabriolet 1.8 90pk uit 1999. Al een tijdje start mijn golf slecht, het relais van de benzine pomp maakt niet altijd contact. Nu startte hij wel als ik het relais wat op en neer bewoog. Helaas is dat verleden tijd en start hij helemaal niet meer. Volgens een kennis, lag dit aan de zekeringskast en die moet vervangen worden.

Nu zit ik een beetje in mn eentje te strugglen maar het lukt me niet zo goed.

Is er iemand hier die mij zou willen helpen met het vervangen? Ik woon in Eindhoven. Ik wil prima een vergoeding betalen.

Alvast bedankt!

Groetjes Thomas
#2840182
Hoi Juul, bedankt voor je reactie!

Uiteindelijk de andere zekeringskast van de sloop kunnen inbouwen. Accu weer aangesloten en toen begonnen de temperatuur meter en brandstof meter heel raar op en neer te dansen. Oude zekeringskast weer ingebouwd en nu gaat ie wel netjes op contact.

Probleem is dat de auto dus niet start en ik vermoed dat de brandstofpomp/systeem geen stroom krijgt. Voorheen kon ik hem wel staten door het relais wat op en neer te bewegen maar dat wil sinds afgelopen week niet.

Nu weet ik zelf niet zo goed wat ik moet doen, ik heb helaas nog te weinig auto kennis. Wil het wel graag leren!

Weet jij misschien wat dit probleem kan zijn?

Alvast bedankt!
#2840183
Geen probleem, genoeg kennis hier op het forum. Het probleem had je al aangekaart, waar ik op doelde is waar loop je tegenaan bij het vervangen van de zekeringskast. Aan je reactie te lezen is dit al gelukt.

Als het probleem het relais is, dan kun je deze eerst proberen te vervangen. Je begint normaliter bij de kleine klusjes, dan hoop je snel en goedkoop het probleem op te lossen. Als de relais in orde blijkt te zijn, dan check je de verbindingen. Naar aanleiding van jouw verhaal moet ik aan een los contact denken. De stekkers en zekeringskast nalopen of ze goed contact maken. Controleer de draden van en naar de relais toe. Het kan zijn dat door jou wiebelen van de relais, de klemmetjes verder uitgelubberd zijn waardoor het geen contact maakt. Als je de verbindingen 100% wilt controleren zal je toch met een multimeter aan de gang moeten. Meet alle kabels, stekkers en verbindingen op continuïteit. Geen piepje is geen verbinding. Begin hier maar eens mee, als alles in orde blijkt te zijn, kunnen we verder kijken waar het anders aan kan liggen :tu:
#2840185
Relais maakt dus slecht contact... dan zullen de contactvoeten van de zekeringkast versleten zijn...(waarschijnlijk versterkt door het wiebelen)... wellicht dat je ze een beetje kan bijbuigen zodat ze weer goed contact maken, maar dat zal een tijdelijke oplossing zijn...

Had je het juiste type zekeringkast? Exact dezelfde uitvoering, inclusief de letters aan het einde van het onderdeelnummer?
Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieksga[…]

navigatie MIB2

Er komt geen nieuwe meer uit. Die voor de High i[…]

Rijbereik wordt berekend aan de hand van het verbr[…]

T roc meer geluid willen horen

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Stage 1 […]