VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf VIII
  • Gebruikersavatar
door Luc96
#2840292
Ik zal me even voorstellen, ik ben Luc, ik heb sinds eind november 2022, een Golf 1.5 eTSI R-Line automaat uit 2020. Van wat ik hier lees heb ik weinig last van software problemen!

Het geen wat mij het meest irriteert, is het feit dat ik niet normaal file, of binnen de bebouwde kom kan rijden. Zodra ik stapvoets rijd, begint mn auto te horten en stoten, net of dat deze de versnelling niet pakt… en als ik dan even een klein beetje gas bij geef, die ineens vol vooruit schiet… is die iets wat vaker voor komt, of moet ik hier gewoon even mee langs de garage?
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2840294
Hoi, welkom op het forum.

Ik weet niet of dit ook voor jouw Golf 1.5 eTSI R-Line automaat geldt, maar dit is een bekend DSG probleem dat zowat elke VW met een DGS-bak heeft.
De schakelmomenten van de DSG zijn om bepaalde milieunormen te halen gewoon slecht afgesteld.
Dit kun je laten aanpassen bij een tuningbedrijf bv. VAG-techniek uit Nuenen bij Eindhoven.
Kijk maar eens op hun website en zoek dan met name op DSG.

Ik heb dit in eerste instantie ook ondervonden, maar na DSG tuning is het helemaal weg.

Ga hier niet mee naar de VW dealer, want daar zullen ze het waarschijnlijk een product-eigenschap noemen of ontkennen dat het probleem bestaat.
Luc96 vinden dit leuk
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2840297
Uitzonderingen bevestigen de regel...!
Dan heb jij geluk met je DSG, of je ervaart 't misschien niet als zodanig.

Zoek op internet in de div. fora maar eens op DSG in combinatie met stotteren / inhouden, dan vind je genoeg verhalen, en dat is ook de reden waarom menig VAG rijder met DSG deze laat tunen / schakelmomenten laat optimaliseren bij een tuner.

zie ook: https://www.vagtechniek.nl/tuning-van-d ... ngsbakken/
door Luc96
#2840307
Ik lees er inderdaad meer over! Enige waar ik bang voor ben, is dat als ik de DSG-tuning doe, ik mijn Das-Welt garantie kwijt ben…
door Mari
#2840313
Dan terug naar de garage, hun vertellen wat je probleem is in de hoop dat ze er wat aan willen doen...
door josdavids
#2840315
Luc96 schreef: 23 jan 2023 22:30 Ik lees er inderdaad meer over! Enige waar ik bang voor ben, is dat als ik de DSG-tuning doe, ik mijn Das-Welt garantie kwijt ben…
Ik heb ook een daar een dsg tuning gedaan. Ik heb daarna nog een keer een beroep gedaan op de garantie mbt de koppeling. Ik heb daar verder geen problemen achteraf mee gehad. Maar navragen is nooit verkeerd.
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2840317
Luc96 schreef: 23 jan 2023 22:30 Ik lees er inderdaad meer over! Enige waar ik bang voor ben, is dat als ik de DSG-tuning doe, ik mijn Das-Welt garantie kwijt ben…
Je kunt ook wachten met het tunen tot dat de garantie voorbij is, dat heb ik ook gedaan!
door Luc96
#2840319
Zat ik ook over na te denken, alleen moet ik dan tot november zo door blijven rijden… ik ga wel even met de tuner bellen over wat zij adviseren. Bedankt voor jullie antwoorden!
door Luc96
#2844281
Zojuist ben ik er mee bij de garage geweest, daar zeggen ze dat het een zelflerende bak is… oftewel, ze kunnen er niks mee…

Zit toch sterk te denken aan de DSG-Tuning!
door Mari
#2844285
De dealer kan er ook niks mee, ze weten namelijk niet hoe ze dit aan moeten passen... ze moeten het doen met de standaard setting die door het VW-concern in je auto zijn gezet. Als het je stoort, bel een van de gerenommeerde tuners voor verdere informatie...
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]