VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2840345
Beste allen,

Help! Dit is voor ons een goede hersenkraker..

C.a. een maand terug is helaas de versnellingsbak van mij golf 6 kapot gegaan. Kan gebeuren met bijna 200k km natuurlijk op de teller.. eenmaal een nieuwe bak er in en ook maar de koppeling mee laten nemen, zou weer zga nieuw moeten zijn! Excited!

Eenmaal een paar daagjes in de auto gereden, begonnen er kleine dingetjes op te vallen wat de auto daarvoor nog niet had eerder had gedaan. Zo vond ik hem persoonlijk wat haperiger rijden. Voornamelijk met een constante snelheid in z'n 1, 2 en 3 en soms ook in z'n 4, sjokt hij als het ware maar een beetje verder.. best irritant, voornamelijk in file's!

Toen bleek uiteindelijk ook dat de cruise control niet meer werkte. Op de display vd auto gaf hij "netjes" t/m versnelling 3 weer maar verdween vervolgens van het display rechtsboven in de hogere versnellingen.. Vervolgens verschijnt met elke keer omhoog schakelen, voor ongeveer 1 seconde, de versnelling waar hij in staat en schiet vervolgens weg van de display. De cruise control werkt trouwens wel in zn 3 met een lage snelheid. Het lijkt erop dat de cruise control alleen werkt zodra hij ziet in welke versnelling gereden wordt. Zodra het display dat niet weergeeft, gaat de Cruise control uit.

De auto is inmiddels:
- uitgelezen en geeft geen codes aan
- de "nieuwe" bak is nogmaals vervangen voor een andere bak.
- cruise control hendel was tijdelijk vervangen voor een nieuwe en weer terug naar de oude nadat bleek dat dit het ook niet was

Wie o wie heeft het verlossende antwoord en kan ons wellicht een nieuwe richting opsturen..?

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]