VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2839922
Vandaag de bougies vervangen van mijn Golf 7. Bij het demonteren van de bobines zaten de rubberen schachten erg vast aan de bougies. Door stevig aan de bobine te trekken kreeg ik er 2 los. Bij de andere 2 verloor ik de rubberen schachten die dieper weg om de bougies zitten. Met 2 tangen en veel kracht erop heb ik deze schachten eruit kunnen krijgen. Gelukkig bleven ze heel.

Is er een methode om dit in het vervolg netter te doen? Bougieschachten inspuiten met siliconenspray? Of een bepaalt vet? En zonder risico van vonkoverslag. Er zaten nu wel witte resten aan van eerder gebruikt vet. Het is dat de rubber schachten heel bleven, anders had ik een groter probleem. En dat zou ik graag in de toekomst willen voorkomen. Of is het gewoon verstandig om een reserveschacht erbij te bestellen, voor het geval er toch 1 sneuvelt.
Zie: https://www.winparts.nl/motordelen-toeb ... eelnummers

De oude bougies gingen er zwaar uit en de hele draad zat vol met bruinachtig prut. Misschien resten van kopervet? Las ergens dat je dat in ieder geval niet moet gebruiken, omdat dat reageert met aluminium. Heb er nu een beetje keramisch vet tussen gedaan.

Waar doe ik goed aan? Hoor graag jullie tips. Bedankt!
#2844264
Om bobines in het vervolg eenvoudiger los te krijgen kun je gebruik maken van diëlektrisch vet. Wanneer je APR bobines of CTS bobines koopt, zit dit vet er altijd al op aangebracht (groen vet). Bij originele bobines is dit niet altijd het geval. Door dit vet gaat het rubber niet meteen vast zitten. Wat ook helpt is om de bobines te demonteren bij een warme motor. De rubbers zijn dan vaak wat flexibeler, waardoor je ze eenvoudiger loskrijgt.

In het verleden helaas ook vaak last gehad van een rubber die vast bleef zitten. Een eenvoudige klus duurt zo al snel een stuk langer.
Wichert vinden dit leuk

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]