VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2844548
Hoi!
Ik ben Tim, en heb een Golf 5 1.6FSI 2004 met 6 handbak.
Afgelopen 6/7 maanden zijn er 2 andere bakken ondergekomen. (nieuwe koppeling&drukgroep erbij)
De eerste keer een sloop bak die na 5 maanden al in de soep liep.
De 2e keer een andere revisie bak.

Nou heb ik speling bij gas geven & gas loslaten, en is het aangrijp punt met de koppeling ook raar. (flinke bonk)

Bij stationair heb ik ook een rare rammel uit de bak komen, als ik de koppeling intrap, is het weg.
In elke versnelling als ik de koppeling laat opkomen zonder teveel gas geven heb je ook z'n ratel/metaal ish geluid (lagers?) die uit de bak komt.
Nu lag ik vandaag onder de auto, de homokineten hebben niet veel speling naar mijn weten.
Maar nu hoor ik dit uit de bak komen, als ik met mijn hand zowel het linker als rechter wiel beweeg. (Zie Youtube video)

https://youtu.be/VZbztxWn6rQ

Wie weet wat dit is? Diff? Lagers? Ik hoor het graag....

https://youtu.be/VZbztxWn6rQ
#2844615
Vervelend dat je zo kort achter elkaar de bak moest vervangen.


Bij stationair heb ik ook een rare rammel uit de bak komen, als ik de koppeling intrap, is het weg.
Dit is duidelijk de drukgroep van je koppeling. Heb je deze de 2e keer ook vernieuwd?

In elke versnelling als ik de koppeling laat opkomen zonder teveel gas geven heb je ook z'n ratel/metaal ish geluid (lagers?) die uit de bak komt.
Het kan ook te maken hebben met de drukgroep maar er kan intern ook iets mis zijn, zoals jij bijvoorbeeld al aangeeft mss de lagers of de sycromesh. Moeijlijk te zeggen zonder in de bak te kijken.

Maar nu hoor ik dit uit de bak komen, als ik met mijn hand zowel het linker als rechter wiel beweeg. (Zie Youtube video)
Dit is tot zekere mate normaal. Wat je hoort zijn de tandwielen die tegen elkaar botsen als je zo snel heen en weer beweegt. Al moet ik zeggen dat de speling mij best groot lijkt.


Spoiler alert: Ik ben maar een hobby monteur, dit baseer ik op eigen ervaring en logica dus pin me er niet 100% aan vast. Ik probeer alleen te helpen :mrgreen:
Timmetjuh070 vinden dit leuk

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]