VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
#2844736
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, heb sinds kort een bus met startproblemen waar ik niet echt meer uitkom.
Alvast bedankt voor jullie aandacht en lezen van het probleem.

T4 1995 2.0 benzine/lpg
Probleem: Starten, 1 seconde lopen en afslaan.
DE bus heeft vanaf het begin slechte start en moeilijk blijven lopen.
Vaak startprobleem gehad maar wel aangekregen.
Bougies, verdelerkap, rotor, luchtfilter vervangen.
Relais nr 30 en 167 vervangen, geen resultaat.
Zekeringkast gedemonteerd en alle contacten gereinigd en zekeringen gecontroleerd.
Startprobleem werd met de tijd erger, starten en aanslaan maar na 1 / 2 seconden afslaan.
Even 4 tellen wachten, contact aan (brandstofpomp hoorbaar) en zelfde ritueel.
Soms wel een stuk of 15 keer dit herhalen en dan bleef de bus lopen.
Wel erg onrustig onderin het toerental en voor de APK lag het CO veel te hoog.(7% maar is na revisie ECU weer goed)
Vacuumslangen gecheckt en ernstige vervuiling richting de ECU. Deze gedemonteerd en inderdaad ook binnenin de ECU veel olievervuiling richting het vacuumsensortje. ECU laten reviseren.
Nog steeds zelfde probleem. Inmiddels blijft de bus helemaal niet meer langer dan de 1 / 2 seconden lopen en kan ik hem niet meer op eigen kracht verplaatsen.
Hallgever vervangen, geen resultaat.
Uitlezen met Maxidas 708 geeft de storingscode 17978 “motorregelapparaat geblokkeerd”. Naar mijn weten wijst dit richting de startonderbreker.
Andere startonderbreker inclusief leesspoel en bijbehorende sleutel op de sloop gehaald maar storing blijft hetzelfde.
Vergis ik me dat deze startonderbreker een op zichzelf werkende unit is die alleen maar het signaal wel of niet motor laten lopen doorgeeft aan de ECU of is deze ook aan de ECU gecodeerd? Dan kan ik natuurlijk niet zomaar met een setje van de sloop de auto starten.
Weet er iemand nog eventueel andere stappen te ondernemen of is er misschien iemand in de omgeving Zaanstreek die met VAGcom deze bus kan uitlezen?
Mvg
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]