VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Wouter88
#2844847
Beste lezer,

Sinds kort ben ik in bezit van een VW Golf 7 Variant uit 2014, met een 1.2 TSI motor. Hiervoor reed ik een Toledo, eveneens uit 2014 en ook met 1.2 TSI. Maar vanwege gezinsuitbreiding een wat grotere en stabielere auto aangeschaft. Ik ben zeer tevreden over de Golf maar heb wel mijn bedenkingen bij de hoeveelheid water die ik aantref in de dorpels van de twee achterdeuren. Zie de volgende twee foto's.
IMG_1672.jpg
IMG_1672.jpg (1.51 MiB) 977 keer bekeken
IMG_1669.jpg
IMG_1669.jpg (1.31 MiB) 977 keer bekeken
Op internet lees ik veelal dat de ruimte voor het reservewiel volloopt met water vanwege twee luchtuitlaatroosters waarvan de rubbers verslijten. Water in de dorpels kom ik iets minder tegen. Zag wel een filmpje van een gewone Golf 7 waar de rubbers van de speakers versleten zijn. Ik heb de verkoper gebeld met de melding dat ik water aantrof in de dorpels. Hij gaf aan dat dit de normale manier is dat regenwater wordt afgevoerd. Het is een gerenommeerd autobedrijf, maar ik betwijfel of hij er zo niet te makkelijk vanaf komt. Mijn eerste vraag is ligt er op de foto's hierboven bovenmatig veel water in de dorpels? En zo ja, kan dat kwaad?

Als ik naar de onderkant van de deuren kijk is het ook vrij nat aan de onderkant van de speakers. Zijn er forumleden die hier ook ervaring mee hebben? Zie de volgende twee foto's:
IMG_1668.jpg
IMG_1668.jpg (1.02 MiB) 977 keer bekeken
IMG_1671.jpg
IMG_1671.jpg (613.87 KiB) 977 keer bekeken
Tenslotte viel het mij op dat de bovenkant van de deur, waar een soort rubber zit, ook aan een kant nog nat is, terwijl het vandaag volgens mij verder droog is geweest. Is dit normaal? Deze kant van de auto staat trouwens niet in de zon, de andere kant wel.
IMG_1674.jpg
IMG_1674.jpg (503.44 KiB) 977 keer bekeken
Bedankt voor het meedenken.

Groet,

Wouter
door Mari
#2844849
Je hebt pas een vochtprobleem als het water IN de auto terecht komt... dat merk je snel genoeg door altijd beslagen ramen na het instappen...

Het klopt overigens dat het water wat langs het raam loopt via de onderkant van de deur weer weg loopt... daarom lees je ook vaak dat wanneer het foam (is dus geen rubber) wat tussen de speakers en het deurpaneel zit vergaan is, het water in de auto terecht komt.

Giet maar eens wat water boven in de kier tussen carrosserie en deur en kijk waar het heenloopt... het blijft allemaal mooi voor de rubber afdichting en ja het blijft soms staan op de dorpel...

Die strip boven aan de deur zit ook buiten het deurrubber, dus of die nat of droog is daar zou ik me eveneens geen zorgen om maken...
Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]