VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
#2844812
In mijn vorige Golf, die nog geen CarPlay had, gebruikte ik Flitsmeister op de iPhone zelf. Gewoon op het beginscherm, niet de meebewegende kaart en zodoende kwam ik nooit aan het maximum van mijn 4GB bundel.
Nu heb ik net een nieuwe Golf 8 met CarPlay. Leuk, nu kan ik Flitsmeister op het infotainment display zien. Het schijnt dat de kaartweergave meer data verbruikt. Pang, nu is in een week mijn databundel ruim overschreden. Da's duur...

Verbruikt Flistmeister in CarPlay zoveel meer data of zie ik nog ander data verbruik over het hoofd? De kaart is het enige scherm dat flitsmeister via CarPlay weergeeft geloof ik?
Ik stream overigens geen muziek over de iPhone maar speel lokale opgeslagen muziek af.

Hoeveel data verbruikt een gemiddelde Vokswagen gebruiker zo'n beetje eigenlijk? Ik had aan de 4gb bundel altijd ruim genoeg.
#2844813
Nog even inhakend...
Ik heb wel een wifi verbinding opgezet met de iPhone als hotspot (tethering). Dat start op als ik instap. Voorzover ik weet maak ik daar geen verder actief gebruik van, ik luister geen internetradio bijvoorbeeld. Kan het zo zijn dat deze verbinding evengoed data verbruikt terwijl je niks streamt? Ik bedenk maar wat.
Ik zit nu niet in de auto maar ga de hotspot verbinding wel uitzetten de volgende keer.
#2844820
Dan moet je eens op je telefoon kijken welke app de grootste verbruiker is van je data...

Vergelijk het eens met dagje rijden zonder dat je CarPlay gebruikt...

Misschien moet je een andere databundel overwegen... je kan niet altijd voor een kwartje op de eerste rang zitten...
#2844873
“Flitsmeister is afhankelijk van de reistijd, het aantal files en het aantal flitspalen die je onderweg tegenkomt. Voor een Android-telefoon is dit bij een gemiddeld verbruik 100mb per maand. Bij een iPhone zal dit 250mb per maand zijn.”

Dus zoveel is dat niet.

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]