VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
  • Gebruikersavatar
door rejo81
#2845648
Hallo,

Ik heb een probleem met een Seat Ibiza van 2013.

Volgens t boekje kan ik het verbruik, actieradius etc inzien via de 2 knoppen op de ruitenwisserhendel, 1 aan de onderkant en de ander aan t uiteinde. Maar wat ik ook doe en probeer, op 1 of andere manier gebeurt er niks als ik deze knoppen gebruik.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
door Mari
#2845649
Boekjes zijn universeel, wat er in staat hoeft dus niet perse aanwezig te zijn op jouw auto. Het kan uiteraard ook een defect zijn, beste is om te beginnen met het uitlezen van de auto met VCDS. Eventueel kan de werking van de knopjes met VCDS ook gecontroleerd worden.
Gebruikersavatar
door Wichert
#2845655
Wij hebben stuurwielbediening, dus dat verschilt. In de settings op het grote scherm kan ik al de items per stuk uitzetten. Handig omdat je dan minder hoeft te drukken door het menu, als je de olietemperatuur bijvoorbeeld niet interesant vindt. Misschien speelt dit ook bij jou?
door rejo81
#2845658
Mari schreef: 14 aug 2023 07:09 Boekjes zijn universeel, wat er in staat hoeft dus niet perse aanwezig te zijn op jouw auto. Het kan uiteraard ook een defect zijn, beste is om te beginnen met het uitlezen van de auto met VCDS. Eventueel kan de werking van de knopjes met VCDS ook gecontroleerd worden.
Dat begrijp ik. Maar zou niet weten wat die knoppen dan voor functie zou moeten hebben. Neem aan dat er niet een knop op wordt gezet, zonder een functie te hebben.

T uitlezen kan ik idd doen, maar ik had gehoopt dat iemand hier t zelfde had meegemaakt en wellicht de tip heeft.

Kan t niet een zekering of zoiets zijn?
door rejo81
#2845659
Wichert schreef: 14 aug 2023 18:00 Wij hebben stuurwielbediening, dus dat verschilt. In de settings op het grote scherm kan ik al de items per stuk uitzetten. Handig omdat je dan minder hoeft te drukken door het menu, als je de olietemperatuur bijvoorbeeld niet interesant vindt. Misschien speelt dit ook bij jou?
Hier zitten wel hendels achter t stuur voor t bedienen van de radio en de cruisecontrol. Bedoel je dat met de stuurwielbediening of t knoppen op t stuur zelf. Deze zitten er niet op
door Mari
#2845661
... waarom zou je ook zelf op onderzoek uit gaan als je kan hopen dat iemand hetzelfde "probleem" heeft, jouw post hier leest en antwoord geeft...

Zekering? Alles is mogelijk, duik maar in de zekeringkast en kijk of er eentje stuk is... Nogmaals, ik zou de auto uitlezen en de knopjes even testen en aan de hand van de uitkomst daarvan verder zoeken...
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]