VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf VIII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2845184
Hi,

Melding dat Side assist niet werkt en daarbij brand ook het gele gevarendriehoek. Iemand daar ervaring mee?

Volkswagen dealer geweest, ze hebben pas eind juli tijd en sturen me al een prijsopgaaf voor diagnose wat ik een beetje vreemd vind voor een auto van anderhalf jaar :-( of zie ik dit verkeerd

Frank
#2845932
Hi Frank, ben recent lid geworden van dit forum na het lezen van een aantal posts. Heb zelf een geïmporteerde Golf 8 eTSI, bouwjaar Maart 2020. Heb 3 terugroepacties gehad en ook al zijn alle, vooral software updates problemen eerder verholpen, stabiel is het systeem nog steeds niet.

Ik ondervind nu, vermoedelijk na de laatste OTA SW update, dat het noodhulp oproepsysteem in storing verkeert, of liever, zou verkeren. Het systeem vertelt me dat ik een garage moet opzoeken en laat me telkens als ik het contact inschakel deze melding zien, incl. het gele driehoekje met uitroepteken links van de klokkenwinkel/dash. Als ik mijn VW app er echter op nasla, krijg ik geen enkele storingsmelding te zien. Ik zal zometeen een apart draadje hier aan wijden.

Mijn advies aan jou zou zijn, check of je SW up te date is (ik heb HW versie H56, SW versie 1899, ABT HW H40, ABT SW 3074, Navigatie db 23.8, media-codec 3.1.4, radio db 1.30.30)(zie foto’s, zijn van vandaag. Mij zou het nl. dus niet verbazen als jouw issue ook met een SW (update) issue te maken heeft en dus zou je VW dealer wel héél erg zijn best moeten doen om jou voor de reparatie ervan te laten betalen. Hopelijk wordt het vlot voor je verholpen, of is dat in de tussentijd al gebeurd!
Bijlagen:
IMG_2758.jpeg
IMG_2758.jpeg (4 MiB) 2432 keer bekeken
IMG_2759.jpeg
IMG_2759.jpeg (2.78 MiB) 2432 keer bekeken
#2845945
Hi Spartannl,

Bedankt voor je antwoord. Ik weet bijna zeker dat ik up to date ben, maar ik dit zeker even checken. Ben inmiddels bij de garage geweest.

Uitlezen en resetten lukte niet. Er kwam een error. Lang verhaal kort… achter bumper er af om bij de sensor te komen. Sensor vervangen en alle andere sensoren moesten daardoor opnieuw ingesteld worden.

Frank
#2845956
OMG... dat zal een lieve stuiver hebben gekost... Ik ben er ook huiverig voor hoor, na de drie TRA's dat ik op enig moment door HUN software gepruts ook voor het blok zal moeten gaan en de eerstvolgende keer zal moeten gaan dokken. Maar, ik moet zeggen, tot nu toe heb ik niks/nada/niente hoeven te betalen. Laat het nog even weten ajb, ik ben wel benieuwd!
#2845962
Dat ben ik helemaal eens met Mari. Ik had eerst een afspraak bij de vw dealer, maar krijg daar toch altijd het gevoel, hoe je het in je hoofd haal om een afspraak te maken🙄. Bij de lokale bosch garage en die heeft het snel en goed opgelost. En de prijs viel echt onwijs mee. Ik weet het niet meer precies maar in ieder geval onder de 300 euries. Dus ik ben blij. Nu nog even het schokkerig terugschakelen vergeleken dan ben ik helemaal blij. Eind september weten we alles.
#2845971
Waarom naar een vag specialist? Dat soort dingen vertik ik echt gewoon hoor. Volgens mij is er nog geen enkele golf 8 die geen garantie heeft. Dus deze auto heeft ook gewoon garantie en laat je het de dealer gewoon oplossen. Wel moet ik zeggen heet scheelt echt per dealer hoe ze er naar kijken. Zo woon ik in Breda en kocht daar altijd mijn auto's en had ze er ook in onderhoud. Echter inderdaad je wordt hier behandeld als een nummer en proberen je zsm weg te krijgen zodat je opgedonderd ben. Ik kocht er redelijk wel wat auto's (iedere 3 jaar een nieuwe) en wist ook wel wie er werkten. Tegenwoordig rijd ik naar Halsteren, zelfde dealer wel echt 40 minuten rijden, maar de service bij het auto kopen is zoveel beter en zoveel vriendelijker. Heb ik problemen met mijn auto rijd ik daar naar toe. De storing die jij geeft heeft volgens mij alleen maar te maken met de software dat zijn eigelijk 95% van de storingen bij de golf 8. Al vervangt de dealer graag onderdelen want ze krijgen het toch betaald en de fabriek vraagt erom.
#2845974
Waarom ik naar een VAG-specialist ga en niet naar een dealer: heb geen garantie dus ben vrij om te gaan waar ik wil... ik ben sneller geholpen en probleem is opgelost... kost veel minder als bij een dealer...

Toegegeven , niet alle dealers zijn zo beroerd als we hier schetsen, maar ik heb slechte ervaring met de lokale dealer... 1 uur en 45 minuten hadden ze nodig om een lamp te vervangen, uit coulance hoefde ik maar een 15 minuten tijd te betalen + de kosten van de lamp... De VAG-specialist deed het in 5 minuten, hoefde ik de lamp niet te betalen en werd me vriendelijk een fijn weekend gewenst... Ben inmiddels jaren vaste klant bij deze VAG-specialist...

Zoals altijd, alles valt of staat met de service...
#2845978
Ook nu ben ik het weer eens met Mari, garantie geldt niet voor alle onderdelen. Je kunt wel zeggen dat het aan de software of software update ligt, maar in mijn geval had het toch echt met een defecte sensor te maken. Ik ben zeer tevreden met mijn Bosch dealer. Snel en service gericht geholpen. Voorbeeld is dat de VW dealer geen “tijd” had om de mijn auto uit te lezen. Bij mijn huidige dealer kon ik gelijk terecht, klusje van 10 minuten.
#2846010
Even uitlezen met vcds dan zie je vrij snel wat de oorzaak is. Software zal de oorzaak vermoedelijk niet zijn maar kan een spiegelglas of sensor in de bumper zijn
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]