VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2846033
Topic is oud maar dat mag de pret niet deren. Ik heb een zwenkbare trekhaak gekocht voor mijn golf. Hij ligt nog op de werkbank en hij is uitgeklapt. Ik wil hem graag ingeklapt hebben voor, dit gaat niet als ik even aan die kabel trek die normaal met de hendel verbonden zit. De vraag: is dat kabel gedeelte compleet mechanisch, of moet de trekhaak eerst elektrisch verbonden zijn wil hij de haak ontkoppelen?
#2846043
Hallo, het is compleet mechanisch.
Je moet aardig hard trekken aan de kabel.
Maar ze kunnen ook wel vast gaan zitten, ik heb die van mij helemaal open moeten maken en het binnenwerk gesmeerd.
#2846046
Hallo, wat heb je precies allemaal open gemaakt? Je hebt het kabel mechanisme wat met van die, onhandige niet los te draaien schroeven, gemonteerd zit aan de kogel. Kan ik dit zo openschroeven of springen mij direct allerlei palletjes veertjes en weet ik wat in het gezicht. ;-) En je hebt aan de andere zijde van de kogel een zilverkleurige afdekking zitten met een moer. Van buiten smeren op de 2 rubber afdichtingen aan weerszijden van het draaipunt lijkt nu vrij zinloos.
#2846048
josdavids schreef: 11 sep 2023 19:00 Hallo, wat heb je precies allemaal open gemaakt? Je hebt het kabel mechanisme wat met van die, onhandige niet los te draaien schroeven, gemonteerd zit aan de kogel. Kan ik dit zo openschroeven of springen mij direct allerlei palletjes veertjes en weet ik wat in het gezicht. ;-) En je hebt aan de andere zijde van de kogel een zilverkleurige afdekking zitten met een moer. Van buiten smeren op de 2 rubber afdichtingen aan weerszijden van het draaipunt lijkt nu vrij zinloos.
Hij is los, je moest echt even een stukje harder trekken. Dat je die hendel niet voor je snufferd krijgt bij normaal gebruik ;-)
Ander probleem wat ik zelf gecreëerd heb. Ik dacht dus, oké harder trekken, dus ik had die kunstof geleiding in mijn handen en die hield ik vast bij het trekken en toen trok ik die twee kogeltjes die aan het kabeltje zitten tot halverwege die geleider. Dus eerst eens kijken hoe belangrijk die geleider is.

Voor haast alle onderhoudswerk moet de Caddy aan d[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

Goedemorgen allen, sinds een maand werkt de temper[…]

De auto's uit 1999 hebben helaas nog niet een erg […]

Vreemd geluid bij wegrijden

Alleen als de auto koud is, en het koud is buiten?[…]

Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]