VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf VIII
  • Gebruikersavatar
#2846054
Hallo allen,

Sinds een week ben ik in het bezit van een Golf MK8 uit 2021. De Golf is gekocht bij een particulier en tijdens de testrit bleek er geen (adaptive) cruise control op de auto te zitten. De Golf was in onderhoud bij een officiële VW dealer, deze heb ik gebeld over de mogelijkheden om dit achteraf te plaatsen. O.b.v. VIN-nummer was de reactie: "deze kunt u achteraf kopen in de WeConnect shop". Auto gekocht.

Lang verhaal kort, nu de auto in het bezit is, blijkt dat de Golf is voorzien van een composition media systeem en niet een discovery. ACC/CC kopen via WeConnect is niet mogelijk met een composition media. Bij volkswagen is het dus niet mogelijk om nog (adaptive) cruise control op de auto te krijgen.

Op basis hiervan ben ik verschillende partijen gaan bellen die retrofitten.
Allen geven aan: software is er niet/niet beschikbaar om cruise control achteraf te installeren.

De ene partij zegt: "kan een aantal maanden duren tot deze software beschikbaar is". De andere partij zegt: "wij gaan er vanuit dat het niet meer komt, reken er maar niet op"..

Iemand ervaring met deze situatie? Of meer kennis over de benodigde software die dus nu niet beschikbaar is?
#2846074
Ik moet helaas ook melden dat er weinig vooruitzicht is dat dit gaat komen in de toekomst. Misschien dat een complete retrofit eens gaat komen maar die kans is vrij klein. Daarnaast is de software niet gekraakt en daarmee ook geen optie tot activatie tot op heden

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]