VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Caddy
  • Gebruikersavatar
door Bass69
#2846119
Heb sinds 2,5 jaar een Caddy uit 08-2017. Garage-auto geweest, stond bij aankoop na 3 jaar nog geen 19.000 km op. Blij mee, enkel vanaf begin af aan wel al geregeld probleem met niet meer kunnen starten. Dit na amper een halfuurtje radio aan of zelfs maar op de knipperlichten te hebben gestaan. Ik kan me gewoon niet permitteren even zonder de motor aan te hebben dus radio te luisteren of de knippers te staan. De accu is weliswaar al wat ouder maar schijnt na doormeten toch echt niet bepaald zwak te zijn. Mijn garage houder zegt dat toch het achterliggende en al snel meedraaiende motormanagement ook nogal stroom verbruikt.
Wat is waar? Het kan toch niet zo zijn dat je enkel maar met draaiende motor nog wat radio kan luisteren?
Iemand hier herkenbare problemen ervaren? Zo ja, ik hoor graag jullie suggesties? Of ga ik enkel maar lezen dat ik een nieuwe zwaardere accu erin moet zetten. Zou belachelijk van VW zijn om er dan zo'n slappe accu van nauwelijks capaciteit in te hangen. Of is dit gewoon zo?

Lees jullie graag.
Vr.grtzzz Bass
door Mari
#2846132
Allereerst welkom op het forum...

Om in te haken op de reaktie van @JUUL :
Inleren heeft volgens mij alleen zin als er een battery-management systeem in de auto zit, al het andere is niet meer als een nummertje van het serienummer van de accu aanpassen...

Welke verbruikers heb je naast de radio en alarmlichten nog meer aan staan? Wanneer de auto op contact staat blijven een hoop verbruikers ingeschakeld... draai de sleutel eens helemaal terug, radio gaat pas uit als je de sleutel uitneemt...
#2846137
@ Mari;
Ben me bewust van dat ik natuurlijk zoveel mogelijk uit moet zetten. Autoradio kan ook zonder contact aan met gewoon de aan/uit button. En voor knipperlichten heb je ook geen contact nodig natuurlijk. Er staat geen binnenverlichting aan ofzo, nee niets.
Nogmaals met enkel knipperlichten is het ook al met amper een halfuur bekeken en kan ik al niet meer starten. Is gewoon belachelijk. Ergens gebruikt ie gewoon onwijs veel stroom bij ook maar iets gebruiken in de uit stand van de auto.

Volgens mij kun je bij andere auto's best wel even een behoorlijke tijd radio luisteren en kan je daarna nog prima starten. Een uurtje knipperlichten aan moet ook gewoon kunnen lijkt mij. Wat stelt zo'n knipperlicht nou helemaal voor? Zou toch niet je hele accu mogen leegtrekken?
#2846138
Mari schreef: 18 sep 2023 19:45 Allereerst welkom op het forum...

Om in te haken op de reaktie van @JUUL :
Inleren heeft volgens mij alleen zin als er een battery-management systeem in de auto zit, al het andere is niet meer als een nummertje van het serienummer van de accu aanpassen...

Welke verbruikers heb je naast de radio en alarmlichten nog meer aan staan? Wanneer de auto op contact staat blijven een hoop verbruikers ingeschakeld... draai de sleutel eens helemaal terug, radio gaat pas uit als je de sleutel uitneemt...
Zie m'n antwoord hieronder. (Wist nog niet dat je ook direct eronder kon antwoorden - ben nieuw hier)
door Mari
#2846144
Bass69 schreef: 19 sep 2023 09:24 .... Ergens gebruikt ie gewoon onwijs veel stroom bij ook maar iets gebruiken in de uit stand van de auto. ...


Dat is wat je moet gaan uitzoeken... multimeter erbij pakken, gaan meten en zekeringen eruit trekken om te zien wat er gebeurd...
#2846147
Mari schreef: 19 sep 2023 18:23
Bass69 schreef: 19 sep 2023 09:24 .... Ergens gebruikt ie gewoon onwijs veel stroom bij ook maar iets gebruiken in de uit stand van de auto. ...


Dat is wat je moet gaan uitzoeken... multimeter erbij pakken, gaan meten en zekeringen eruit trekken om te zien wat er gebeurd...
OK, lijkt me een goede suggestie. Thnx.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]