VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
door MartienID3
#2845782
Nu had ik in het begin (2022) al een paar keer gehad dat mijn alarm spontaan afging. Sinds die tijd doen we de achterklep wat steviger dicht, wat wel leek te helpen. Sinds een paar dagen echter gaat het alarm af als ik een vertrektijd naar de auto stuur. De app geeft dan aan dat het bestuurdersportier open staat. De auto kan dan niet gesloten worden met de sleutel. Eerst het portier openen, in de auto gaan zitten, uitstappen en afsluiten. Beetje bizar.
door martijnvo
#2845792
ja. ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar er kan water in de deurgreep komen en dan is de electronica van slag.
door MartienID3
#2845867
Ik heb een heel gesprek gehad met de werkplaatschef. Het alarm is een bekend probleem. Om dit op te lossen moet er een softwareupdate plaatsvinden naar 3.2 (nu heb ik 3.0) en daarna een update van het alarmsysteem.
Op zich geen probleem, maar versie 3.2 heeft een eigen batterijcontrole en geeft wel eens een foute batterijmodule. Vanaf dat moment mag je niet meer rijden. Met de vakantie in het vooruitzicht ga ik dat niet doen. Vooral omdat een nieuwe batterijmodule niet snel ad hoc geregeld is en er maar een paar monteurs zijn die deze kunnen (mogen) vervangen. De wachtlijst hiervoor is groot. Er is nu een afspraak ingepland in november. Ik ben benieuwd.
door MartienID3
#2845884
Het alarm lijkt iets stabieler na het uitschakelen van de "keyless entry" functie.
Ik gebruikte deze toch niet om de auto te sluiten of te openen.
door MartienID3
#2846157
De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het portierslot van de bestuurdersdeur defect. Wordt a.s. dinsdag vervangen
door TilburgID3
#2846168
Mijn alarm is inderdaad ook al 2x eerder voor niks afgegaan. 1x daarvan 's ochtends om 6 uur en het erge was dat hij niet vanzelf stopte, dus voordat ik doorhad dat het mijn auto was, was de hele buurt al wakker volgens mij. Ik heb update 3.2 gehad en -knock on wood- ik heb geen issues meer. Oh trouwens, voor de accu heb ik inderdaad een terugroepactie gehad. Keyless entry werkte bij mij na update 3.0 niet meer. Ik gebruik dat juist altijd; sleutel gewoon in je zak en zo instappen. Ideaal... dat werkt gelukkig weer na de update 3.2
door MartienID3
#2846206
vandaag wordt het deurslot vervangen van het bestuurdersportier. Dit schijnt de alarmen te veroorzaken.
In november staat de softwareupdate gepland.
TilburgID3 vinden dit leuk
P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Dank voor deze reactie,deze video had ik al bekeke[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

@vwbasm nog keer nieuwe dynamo gemonteerd en ind[…]

Omdat mijn echtgenote die sporadisch in de auto ri[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad