VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
#2835067
In mijn ID.4 heb ik een Apple MagSafe houder in een Brodit clip aangesloten op een USB-C poort. Hiermee kan ik de telefoon (iPhone 12) eenvoudig 'vastklikken', heb ik zicht op het scherm en zou de telefoon opgeladen moeten worden.

De praktijk is echter dat de telefoon zelden laadt.

Heb wat praktijktesten gedaan met de MagSafe clip;
- via kabel aansloten op 230V (in huis), telefoon laadt prima, ook ondanks bewegen (draaien) van clip aan telefoon
- auto in 'versnelling', maar wel in stilstand (telefoon licht even op en stopt dan weer met laden)
- tijdens rijden, telefoon blijft keurig hangen, maar geen tekenen van laden
- tijdens testen beide USB-C poorten geprobeerd

Inmiddels een collega ID.4 rijder gesproken die gelijksoortige ervaringen heeft, maar dan met USB kabel in telefoon geplugd.

Een voorzichte conclusie die getrokken kan worden, is dat de USB-C poort simpelweg teweinig stroom levert. Zijn er gelijksoortige ervaringen en zo ja, is er al iemand die een oplossing heeft? Combineren van beide USB-C poorten lijkt me technisch niet verstandig al houd ik me aanbevolen voor goede suggesties!

P.S. Waar is de sigarettenaansteker als je 'm nodig hebt .. ?
#2846291
De ID.4 heeft een draadloze oplader compartiment . Mijn iPhone 14 wordt dan erg warm en het opladen stopt dan. Of de telefoon verschuift een beetje. Dan laadt de telefoon ook niet op.
Goed idee van Volkswagen, zo'n opladercompartiment. Maar ik ga m nu gebruiken als brillenkoker.
Voor het opladen heb ik nu een charging puck op een van de USB C poorten. Dat werkt zeer naar tevredenheid.
Bijlagen:
20231003 Decoded charging puck.jpg
20231003 Decoded charging puck.jpg (2.1 MiB) 1069 keer bekeken
Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]