VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
  • Gebruikersavatar
#2845217
Gisteren en vandaag was het natuurlijk 30 graden en dus in de auto zeer warm. Het centrale display was aan de achterkant gloeiend heet. Zou het kunnen dat er daardoor iets uitzet en sensoren niet goed werken?
Ik had namelijk dit probleem: ik zette de airco op LO en tijdens het rijden zag ik dat automatisch de temperatuurinstelling van de bijrijder op liep. Van 16 naar 17 en soms sprong ik ie 1x naar HI. Ook sprong de stoelverwarming van de bijrijder automatisch aan. Ik zat gewoon met 2 handen aan mijn stuur en het display en de 'schuivers' voor de temperatuur zijn gewoon schoon. En dit gebeurde tijdens de heen en terugreis van 20km continu. Super irritant. Kan dit door de warmte komen dat het display uitzet en hij dus vanzelf dingen gaat lopen doen?

Ik merk dat ik steeds vaker storingen heb. Een paar weken geleden viel na het opladen ineens het centrale display uit. Alleen de achteruitkijkcamera gaf beeld, verder zwart. Pas een dag later toen ik uit frustratie de auto nog maar even aan de oplader legde, was het probleem opgelost. Heel vaag en erg storend op de dag dat ik niks op het display kon zien tijdens het rijden en ook geluiden (richtingaanwijzer) deden het niet.

En dan heb ik nog steeds het probleem (zie andere post) dat hij continu automatisch remt en optrekt op de snelweg. Ineens naar 130 terwijl je maar 100 mag overdag. Of ineens naar 90 (terwijl wegdek niet glad is) terwijl je 130 rijdt. Alle instellingen van verkeersbordherkenning lijken niets te veranderen aan de situatie. Super frustrerend en nog gevaarlijk ook.

En ten slotte eem frustratiepunt: elke keer die lane assist die je handmatig moet uitzetten. ZUCHT. Ik woon naast een 60km weg en het is gewoon ronduit gevaarlijk dat ie me al bijna een keer de berm in geduwd heeft en ook een keer bijna op een tegenligger. Ik hoop echt dat die instelling een keer standaard uitgezet kan worden.

Ofwel, hoe langer ik ermee rijd, hoe gefrustreerder ik word van de software.
#2845379
Ik heb vandaag precies hetzelfde gehad met de airco en nu is de infotainmentsysteem continu aan het rebooten. Zelfs in s’nacht als de auto niet wordt gebruikt zie ik dat de infotainmentsysteem steeds aan het rebooten is.. Heb jij dit ook? Ik ben ook benieuwd of het probleem met de verwarming/airco is verholpen…
#2845404
Dat rebooten van het entertainment system heb ik niet. Dat de temperatuur automatisch oploopt, heb ik afgelopen zondag 9 juli weer gehad op de heen- en terugreis. Ik heb mijn dochter een filmpje als bewijs laten maken. Ik denk dat ik er maar mee naar de garage ga. De auto was in de tussentijd een paar uur uit geweest, maar ook weer op de terugweg een rit van 45 minuten waarbij het buiten 30 graden was en ik continu de temperatuur weer op LO moest zetten omdat hij steeds opliep. Het probleem zit in ieder geval software/hardwarematig aan de bijrijders-kant omdat ook enkel van die stoel de stoelverwarming soms aanspringt. En zelfs als ik de klimaatbeheersing helemaal uitzet, zag ik continu dat hij zelf probeerde de temperatuur van de bijrijder omhoog te gooien, maar hij was in conflict met zichzelf omdat ie steeds "OFF" als antwoord kreeg. Zucht.
Gisteren ben ik ook weer even met de auto gaan rijden toen het 27 graden was en toen had ik het probleem niet. Echt zo bizar.
#2845525
Ook ik had begin juli hetzelfde euvel. De temperatuur wordt uit het niets verhoogd en ook de stoelverwarming van de bijrijder wordt spontaan uit het niets verhoogd. Dit was erg irritant.
Het gekke is dat het de laatste twee weken niet meer is voorgevallen.
#2846167
Het is in augustus nog 2x voorgevallen. Eind augustus is mijn auto naar de garage geweest voor de laatste software-update die alle issues die ik had (tot nu toe) heeft opgelost. Echter, voor dit issue geven ze aan dat mijn scherm vervangen moet worden. Ik vermoed dat door de hitte er plastic uit zet (rechts onderin het paneel) precies op de plek waar de bediening / sensoren voor de bijrijdersverwarming zit. En inderdaad, niet enkel de temperatuur liep op, ook de stoelverwarming werd aangezet. Dat is wanneer je beide 'knoppen' voor kouder en warmer tegelijk indrukt. Heel fijn als het 30 graden is en je zit 2 uur lang in de auto. In ieder geval, ik ben nu in afwachting van een nieuw scherm maar dat is niet op voorraad dus moet volgens mij nog geproduceerd worden...
#2846208
Ik was blijkbaar vergeten af te kloppen toen ik het bericht plaatste want afgelopen weekend ben ik veel de weg op geweest en iedere keer was het weer raak en ellende met oplopende temperaturen en aanspringen van de stoelverwarming van de bijrijder. Het is dus zeker niet opgelost met softwareversie 3.2
Ik hoop dat het nieuwe scherm snel geleverd wordt.
#2846443
TilburgID3 schreef: 22 sep 2023 16:00 Het is in augustus nog 2x voorgevallen. Eind augustus is mijn auto naar de garage geweest voor de laatste software-update die alle issues die ik had (tot nu toe) heeft opgelost. Echter, voor dit issue geven ze aan dat mijn scherm vervangen moet worden. Ik vermoed dat door de hitte er plastic uit zet (rechts onderin het paneel) precies op de plek waar de bediening / sensoren voor de bijrijdersverwarming zit. En inderdaad, niet enkel de temperatuur liep op, ook de stoelverwarming werd aangezet. Dat is wanneer je beide 'knoppen' voor kouder en warmer tegelijk indrukt. Heel fijn als het 30 graden is en je zit 2 uur lang in de auto. In ieder geval, ik ben nu in afwachting van een nieuw scherm maar dat is niet op voorraad dus moet volgens mij nog geproduceerd worden...
Het scherm van onze ID3 is inmiddels ook vervavngen.
Duurde 6 (!) weken voordat het scherm geplaatst kon worden. Ze waren niet op voorraad in NL kreeg ik te horen.

Inmiddels rijden we weer 5 weken zonder problemen. Ik hoop niet dat na elke 2 a 3 jaar het scherm vervangen moet worden....

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]