VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2846510
Hoi allemaal,

Sta op het punt om een Golf GTE VII 2015 aan te schaffen. Hoewel ik zoveel mogelijk wil laden, komt het natuurlijk voor dat op lange ritten (vakanties) niet opgeladen gaat worden. Wat kan ik dan verwachten qua verbruik in de zomer en winter? Snap dat een zware voet alles beinvloedt, maar gewoon netjes 100-120km/h, waar moet ik aan denken?

Ik heb me ingelezen dat een GTE ook tijdens het rijden opgeladen kan worden, maar dat lijkt me minder efficient. Dus dit wil ik graag uitzetten voor de lange ritten. Kan dat?

Daarnaast een vraag over het gekraak bij drempels. Lees dat het structureel bij alle exemplaren voorkomt en wordt veroorzaakt door de draagarmrubbers. Hebben jullie daar ook last van?

Groet,
HenkiePenkie
#2846511
Ben ook al jaren in het bezit van een GTE en wanneer de accu leeg is zit mijn verbruik op de grote rit altijd nog op een 1 op 20.
Net wat je zegt, een zware voet heb ik dus niet.
Ik draai altijd rond 2000rpm.
Kraken is een producteigenschap van het MQB platform.
Op te lossen door nieuwe rubbers te plaatsen en af te wachten tot het weer begint
#2846537
Hi,

Verbruik is echt super variabel, hoe meer je kan stekkere hoe beter. Is de stroom op, dan is het gewoon een hele zware Golf 7 en verbruik ligt dan rond de 1 op 14/15. 1 op 8 is ook prima haalbaar :-) .

Op de foto mijn verbruik over de afgelopen tijd.
Bijlagen:
stekkere.jpg
stekkere.jpg (294.44 KiB) 423 keer bekeken
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]