VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Sjef1982
#2845982
Hallo

Ik heb rond gezocht maar nog steeds geen duidelijk antwoord gevonden.

Ik ben vrij handig en heb meermalen al verschillende kleine onderhouds dingen aan de auto gedaan. Verschillende keren remblokken en schijven bv.

Nu wil ik dit ook bij onze golf gte doen.
Deze heeft elektrische handrem.
De manier om alles los en weer vast te maken weet ik, maar ik lees over her kalibreren vande handrem als alles weer terug zit.
De ene zegt wel en andere niet. Is het niet zo dat als de gearbox weer spanning heeft deze zichzelf insteld?

Wellicht weet iemand dit hier?
Vast bedankt
Gebruikersavatar
door GolfGT
#2845989
De juiste manier is om met een geschikt diagnoseapparaat de klauwen (handremgedeelte) open te stellen en daarna (na vervanging vd remmen) weer te sluiten.
Doe je dit op een andere manier (door direct spanning op de motoren te zetten, dan loop je het risico op storingen.
door Sjef1982
#2846004
Alvast bedankt voor de reactie.
Idd diagnose is de beste keuze.
Ik dacht alleen dat kalibreren automatisch ging omdat er een soort van encoder in de motor zit.
Die zelf weet hoe hard hij dicht knijpt en op welke positie de zuiger is.
Gebruikersavatar
door Antera
#2846006
Je zal de handrem met bv VCDS / OBD11 terug moeten laten stellen. Dan kan de klas los. Dan heb je een terugstelden nodig om de zuiger terug te draaien. Daarna nieuwe blokken en de zuiger weer afstellen en dan kan je met vcds/obd11 de handrem weer terug laten stellen. Dat laatst regelt hij dan helemaal vanzelf
Gebruikersavatar
door DrEd
#2846264
Knap.

Ik zet de remmen altijd in de servicestand, boeltje de- en monteren en dan uit de servicestand. Gaat hij zelf voor de afstelling zorgen. Dat lukt met het handje niet echt goed.
Gebruikersavatar
door Antera
#2846274
Ben ik het mee eens. Zonder het met de software te doen werkt het niet perfect en staat het nooit 100% afgesteld.
door wimenjoke
#2846539
Let echter bij bestellen van schijven voor een GTE dat dit niet de standaard maat van 300 mm is doch bij een multilinksysteem zoals de GTE is deze 272mm.
Ik was gisteren 27-10-2023 weer een ervaring rijker.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]