VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2806437
heb 1 maand geleden voor het eerst in 8 maanden deze melding gekregen. Auto direct uitgezet, auto uitgelezen geen foutcodes....volgende dag de auto gestart Controleren als de olie wel naar boven gepompt wordt.....dat het geval wel was/is......rustig met de auto gaan rijden. geen meldingen ontvangen.

Na een week weer melding ontvangen. Naar garage geweest olie vervangen en de zeef schoongemaakt.jammer genoeg na een paar dagen weer melding.. :?

Als ik geen hoge toeren met de auto maak krijg ik geen melding, op het moment dat ik hard rij krijg ik binnen enkele seconde de melding...Ook als de auto lang aan staat en daarna wilt weg rijden krijg ik de melding..Dus het lijkt alsof wanneer de olie egt heet is dat de Sensor de druk niet meer kan lezen.

Heeft iemand ervaring hiermee of misschien weet wat er aan de hand is?
En kan je deze sensor vervangen Zonder je intake spruitstuk los te maken?

Golf 5 Gti Ed30 bouwjaar 2008

MVG

Jo
#2807118
Och verrek Maurice, hoe kan ik daar niet overheen hebben gelezen, zal wel aan het weer gelegen hebben :)

Anyway, oliedruk meten met een externe meter zou ik ff doen, kun je gelijk wel wat uitsluiten.
#2807177
ja heb de zeef schoon gemaakt, olie druk sensor vervangen.
auto heeft prima gereden, van het weekend nog naar dusseldorf,keulen en bonn in duitsland geweest. 240km/u aangetikt geen enkel probleem. ik rij van de week in de file na 15 min stil staan en weer optrekken om door te rijden 1x olie druk te laag storing!!! Wat beste doen nieuwe olie erin zo ja welke ??? ik heb nu 5w-30 fullsyn erin zitten. of gelijk olie pomp vervangen?
#2807192
Bij een hoog toerental zal de pomp wel de benodigde druk halen. Gaat juist om het lage toerental, vooral met dunne olie (dus als de motor warm is) waarbij de druk te laag is. Ik vermoed dus een probleem met je pomp. Wat je kunt controleren is al een aantal keren genoemd ;)
Golf 5 trekhaak

Beste mensen even een vraag ik heb een golf 5 1.4 […]

Airco lijkt niet te koelen

Goedenavond Nu het weer wat warmer wordt lijkt he[…]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]

Door Volkswagen betaald.

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]