VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID5
door YMMDS
#2847010
Hallo iedereen,

Ik heb sinds een 6-tal maanden een ID5 in de gtx uitvoering. Mooie auto die goed rijdt alleen het snelladen wil niet echt lukken. VW geeft een laadvermogen van 125kw op maar dat heb ik nog nooit gehaald . Meestal laadt hij aan 65kw en bij dit koude weer is het soms zelfs maar 45 kw. Ik heb dit al verschillende keren gemeld aan de garage en ook aan de customercare van VW maar al hun tips brengen geen beterschap. Ik heb al verschillende laadstations geprobeerd , de batterij bijna helemaal leeggereden, naar het laadstation gereden via de routeplanner van VW zodat de batterij zou voorbereid worden op snelladen ,maar niets helpt. De wagen is recent nog naar de garage geweest voor nazicht en alles zou ok zijn en het traag snelladen zou "normaal" zijn. Heeft iemand anders met een id5 dezelfde ervaring ?
door Keeperbe
#2847095
Ik heb vergelijkbare ervaringen, zij het met een Skoda Enyaq 60 uit 2021. Hierover ben ik met de volkswagendealer in gesprek, ik haalde recent 50 kW ipv de gespecificeerde 100 kW. Heb met terugwerkende kracht het gemiddelde snellaadvermogen berekend over de afgelopen jaren, zie bijlage. Let wel, dit is het gemiddelde, dat zal altijd lager liggen dan het piekvermogen.


Ik kan hier moeilijk een trend in waarnemen. Je ziet bijvoorbeeld bij een lange buitenlandreis in januari 2023 dat de gemiddelde laadsnelheid kan variëren tussen 40 kW en 80 kW.
Bijlagen:
Figure_1.png
Figure_1.png (37.39 KiB) 2185 keer bekeken
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]