VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
door ThomasI
#2838634
Morgen op de kop af vier weken geleden is onze ID3 1st door het bergingsbedrijf opgehaald wegens foutmeldingen in het elektrische en aandrijvingssyteem, zomaar van het ene moment op het andere. Rijden was er niet meer bij, terwijl we erg tevreden waren over de auto.
Vandaag bij een bezoekje aan de dealer om eens te horen hoe het gaat bleek er een probleem te zijn met de aansturing van de hoogvolt accu. Het schijnt vaker voor te komen begreep ik uit het gesprek. Zijn er forumleden die dit ook aan de hand hebben gehad?
Termijn voor oplossing is trouwens nog onbekend, word ik snel over gebeld.
door sjous
#2845406
Ja, tijdens de terug roep actie was al geconstateerd dat een van de batterijen moet worden vervangen. Na mijn vakantie naar zweden toe zou hij vervangen worden. Maar, van het weekend naar Bospop geweest in Weert en daar begon een lampje met ! te branden. Toch nog maar even naar Hoofddorp terug gereden. Met de garage gebelt en ze wilde al meteen hem komen ophalen. Toch nog zelf naar de garage gereden. Kreeg vandaag de mededeling dat Batterij UNIT 6 het heeft begeven en vervangen moet worden. Ik mag er niet meer mee rijden. Wanneer hij gemaakt kan worden konden ze nog niet zeggen. Doch ga as Woensdag op vakantie, dat zal waarschijnlijk met de leenauto gaan gebeuren. Vind trouwens dat ik keurig service krijg van de Garage (MAAS). Heb nu even een Skoda Enyaq in leen.
door 2021ID3
#2846782
Ik heb sinds enkele maanden een gebruikte id.3 uit Duitsland.
Na enkele weken ineens foutmelding : elektrisch systeem en raadpleeg dealer.
Dealer in Nederland gebeld en afspraak gemaakt.
Ondertussen was de foutmelding weer verdwenen.
Auto is nagekeken en software opnieuw geladen.
2 dagen later kwam deze storingsmelding weer terug.
Auto is enkele weken later weer terug naar dealer gegaan en heeft daar 2 dagen gestaan.
Probleem was een cel van de hoogvolt accu.
Die is onder grantie vervangen.
Tot nu toe deze storing niet meer gehad.
Prima geholpen bij dealer
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]