VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf VIII
  • Gebruikersavatar
door JOS364
#2846943
Ik heb een vraag mbt het plaatsen van een regensensor bij een Golf 8. Blijkbaar is dit bij een model met 3-zone klimaatregeling eenvoudig. Het zou een kwestie zijn van de reeds aanwezige vochtsensor uitbouwen en vervangen door een regen/vochtsensor. Heeft er iemand ervaring hiermee?
door Mari
#2846944
Ergens haal je de informatie vandaan dat het eenvoudig zou zijn, de vraag is waar je die informatie vandaan hebt? En heb je daar je vraag gesteld?

Wellicht dat forumlid @Antera hier een antwoord op heeft...
door JOS364
#2846948
Op een Duitse site K-Electronic bieden ze het aan met korte beschrijving. Vind het wel van de pot ger@kt dat ze bijna €400 vragen voor een vervangende regensensor unit. De regensensor voor een Golf 8 wordt bij onderdelensites aangeboden voor €50 a €80…. Ik ben redelijk handig en vraag me gewoon af of ik dit zelf kan aangezien het bij mijn uitvoering eenvoudig zou zijn. Daarom stel ik de vraag hier. Hoe kan ik bvb de huidige vochtsensor demonteren bvb.
Gebruikersavatar
door Antera
#2846965
Is niet alleen sensor vervangen er moet meer gedaan worden dan dat lijkt me, ook schakelaar vervangen en eventueel nog draad trekken indien nodig. Coderen waar mogelijk en nodig

Heb het nog niet eerder gedaan maar zover mij bekend zijn er ook geen Golf 8 modellen zonder autostand van de lichtschakelaar

Heb op een nieuwe Polo wel een regensensor gebouwd dat was sensor vervangen en simpelweg coderen
door JOS364
#2846971
Goedemorgen, mijn wagen heeft zeker een lichtsensor. Volgens K-Electronic is het enkel het vervangen van de vochtsensor door een exemplaar waar ook een regensensor in zit. Geen andere fysieke aanpassingen. Wel nog coderen en daar zit het hoge bedrag in. Zij willen graag hun tooltje er bij verkopen.
Gebruikersavatar
door Antera
#2847139
Ik denk dat ik dat ook wel kan alleen zie ik dat er wel verschil zit in 1 zone (wel 1 kabel bijtrekken) en 3 zone (geen kabel bijtrekken) versies op hun site , Moet alleen een regensensor bestellen en vervangen en dan coderen denk ik. Mocht je daar interesse in hebben kan je me contacten. Ik kan wel achterhalen welke sensor erin moet. Contact me dan via whatsapp via onderstaand nummer

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Splendid gays mens in your town Comely gays

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Exquisite gays in your city

Outasight gays in your town Stunner gays mans

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]