VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
#2846824
Beste forummers,

Enkele weken geleden ging onze Golf 6 1.6TDI stuk. Inmiddels de derde verstuiver kapot over een periode van 3 jaar.... Je begrijpt dat ik de auto toen maar heb ingeruild.

Toen we via VW een bijna nieuwe T-Roc R-line met alles erop en eraan als leenauto kregen kon ik mooi experimenteren met alle hulpsystemen. Daar had ik nog nooit eerder mee gereden. Met name de Lane assist vond ik wel grappig. Automatisch sturen etc.

Inmiddels staat er hier een Golf 8 Life uit 2021 op de oprit. Iets minder luxe uitgevoerd maar rijdt prachtig en nog steeds veel luxer dan we waren gewend met de Golf 6. En: Lane assist!

Wat opvalt is dat deze heel anders reageert. Eigenlijk grijpt hij alleen in als ik echt rare dingen doe zoals rechts van de weg af rijden. Maar als ik een beetje naar links beweeg en bijvoorbeeld over een (dubbele) doorgetrokken streep rij grijp hij helemaal niet in. In het dashboard is te zien dat hij de belijning op de weg wel goed herkent. Als het wel goed werkt dan is er meer sprake van echt ingrijpen/bijsturen, in plaats van uit zichzelf netjes in het midden van de weg rijden, zoals bij de T-roc.

Dus wat mag ik hiervan wel/niet verwachten?
#2846827
... kan je niet het een en ander aanpassen in je infotainmentsysteem in betrekking tot lane assist? Hoe en wat het precies doet weet ik niet, heb het niet op mijn MK7 en weet ook niet wat VW die optie precies laat doen...

Automatisch tussen de lijntjes kleuren... had je een Tesla moeten kopen, geen VW... ;-)
#2846828
Die optie uitzetten, neem Bv 60 km wegen waar je alleen een redresseer strook heb rechts van je. Dan trekt de auto naar het midden van de weg. Stuur je terug dan stuurt de auto tegen. Echt gevaarlijk die optie
#2847147
Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8 Gte, hiervoor een passat b8 2016 gereden met lane assist. En daarbij kon je inderdaad met losse handen rijden. De golf reageert vele male minder tot niet in verhouding tot de passat

Dan vraag ik me of de dynamo in orde is. Je hebt h[…]

Laden stopt na een aantal minuten

Beste henkjlammers, Wat jij beschrijft ervaar ik n[…]

Ik wil mijn RNS510 in de EOS vervangen door een Ca[…]

Hallo, ik schoot uit bij het demonteren van de bou[…]

Mijn t5 2004 start na 10 uur stilstand niet meer. […]

Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]