VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2847196
Sinds enige tijd begint de start stop knop weer kapot te gaan. Hij moet steeds harder ingedrukt worden om contact te laten maken.
Nu wil ik hem vervangen maar voor ik een nieuwe koop wil ik eerst de knop die er nu zit eruit halen. Alleen om te kijken of ik het zelf kan oplossen. Nu lukt het aardig tot de laatste stap. Dus bekleding met raam rondom schakelpook is eraf, het stekkertje van de knop is los maar de knop zelf krijg ik er met geen mogelijkheid uit, naar boven toe geduwd. Ik kan er wel bij van onderaf maar de knop zit muurvast.
Als ik naar een foto van zo'n knop kijk zie ik die 2 stalen pinnetjes die de knop vast klikken als je hem plaatst. Door die pennetjes krijg ik die knop denk ik niet naar boven geduwd.

Weet iemand op dit forum misschien hoe die knop eruit kan?
IMG_20231213_144308_Original.JPG
IMG_20231213_144308_Original.JPG (324.78 KiB) 1057 keer bekeken
IMG_20231213_131809.jpg
IMG_20231213_131809.jpg (3.34 MiB) 1057 keer bekeken
550x545.jpg
550x545.jpg (27.69 KiB) 1057 keer bekeken
Laatst gewijzigd door tourani op 14 dec 2023 14:03, 5 keer totaal gewijzigd.
door Mari
#2847202
Frame waar de knoppen in zitten kan je er helemaal uit halen, zit er in geklikt. Dan kan je de boel omdraaien en eens goed kijken hoe die knop in gedrukt is...
#2847214
Hallo Mari, het frame krijg ik niet los. ik zie ook nergens van die plastic palletjes zitten die ik zou kunnen indrukken. Het frame waar ook de startstopknop in zit lijkt één geheel van achter tot voor, vanaf de armsteun tot aan het opbergvak onder de radio.

Ik heb wel nog het grote grijze zijpaneel tussen stoel en console weggehaald (op de foto te zien waar omheen die rode usb kabel hangt) om te kijken of ik dan het frame vanaf de "buitenkant" kon losklikken. Dat leverde ook niks op (wel de schroefbevestiging van dat paneel, dat nog net achter de radio zit, per ongeluk afgebroken. Verder was wel alles los te klikken van dat paneel). Paneel weer terug gezet.
de 2 knoppen-rijen links en rechts van de pook kunnen overigens wel gemakkelijk van onderaf omhoog eruit gedrukt worden.
#2847218
Start Stop knop probleem is opgelost !
Oorzaak: Corrosie op de contactpunten. Zie de foto. De corrosie is verwijderd en knop doet het nu beter dan ooit.

@bartaggio: Dank voor de foto! Ik durfde het allemaal niet los te halen, meestal maak ik dan zijdelings van alles kapot.

Uiteindelijk heb ik de startstop-knop er op een andere manier eruit kunnen krijgen.
Als de start-stop knop van die stalen montagepennen heeft, zoals onze golf 7, kan het voorste pennetje, die je nog net ziet zitten als je de schakelpook bekleding los hebt, soort van losgewrikt worden met een smalle scherppuntige schroevendraaier of iets dergelijks. Daarna toen die pen weg was, kwam hij er bij mij wel uit door van onderaf te drukken, hij vloog er uit, tegen het dak ! Het 2e pennetje aan de achterkant van de knop (die je niet zit zitten) vloog er ook uit! Het voorste, losgewrikte, pennetje is verdwenen, ik vermoed dat het helemaal onderin de console ligt.

Ik heb vervolgens het printplaatje van de knop schoongemaakt met een wattestaafje met aceton.
Er zat dus oxidatie (denk ik) op . zie de foto.

Daarna de de knop terug geplaatst, en nu ZONDER die pennen!
Die pennen lijken niks toe te voegen want de knop zit prima stevig vast zonder. Over een half jaar wanneer de knop weer kuren begint te vertonen wip ik hem er zo weer uit!
IMG_2333.jpg
IMG_2333.jpg (392.71 KiB) 936 keer bekeken
IMG_20231214_121040.jpg
IMG_20231214_121040.jpg (3.45 MiB) 902 keer bekeken
P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Omdat mijn echtgenote die sporadisch in de auto ri[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad