VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Nawien
#2847175
Hallo Passat (VW) liefhebbers,

Ik heb onlangs een B7 3.6 uit 2014 gekocht waar ik heel blij mee ben.
Alleen zou ik graag de volgende upgrade willen uitvoeren en dat is namelijk een nieuwe type stuur met cruise control functie, omdat de mijne geen cruise control heeft. Ik heb ook dat aparte cruise control handel niet.

Foto’s zijn voorbeeld foto’s

Wat heb ik al:
- Nieuwe type stuur heb ik (laatste foto)
- Airbag heb ik ook
- VCDS heb ik ook

Vraag:
- Welke sleepring ( VAG onderdeelnummer) heb ik hiervoor nodig?
- wat zou ik nog meer nodig hebben om dit werkend te krijgen ?

Ik heb VCDS en kan redelijk mee omgaan.

Alvast bedankt voor alle hulp antwoorden.

Groetjes
Nawien
Bijlagen:
IMG_5897.jpeg
IMG_5897.jpeg (229.96 KiB) 2101 keer bekeken
IMG_5896.jpeg
IMG_5896.jpeg (854.96 KiB) 2101 keer bekeken
door Mari
#2847204
Niet alle forumleden bezoeken dagelijks het forum en ook niet alle forumleden hebben hier verstand van. Wellicht dat de zoekfunctie je van hulp kan zijn, weet dat er verschillende topics zijn over inbouwen MF stuurwiel en als ik me niet vergis bood een van de forumleden daar zijn hulp bij aan.Niet geschoten is altijd mis...
door Nawien
#2847205
Bedankt voor je reactie….heb overal gezocht voor zover ik kon. Dus vandaar mijn oproep hier. Ik ben ook geduldig aan t wachten…ik zal volgende week gewoon een begin maken kijken hoever ik kom😉☺️
Gebruikersavatar
door GolfGT
#2847207
Helaas gaat dat niet zomaar werken op de b7 met dit stuur.... Er zijn er enkele die dit werkend hebben door het inbouwen van een zelfbouw module ivm de communicatie verschillen tussen het oude en nieuwe stuur.
Als je nu nog geen cruisecontrol hebt dan zul je bijna zeker in ieder geval een kabel moeten trekken van jouw stuurmodule naar de ecu.
Op ross-tech kun je precies zien welke stuurmodule je nodig hebt die de functies ondersteunt die je wilt hebben.
door Nawien
#2847225
GolfGT schreef: 13 dec 2023 23:06 Helaas gaat dat niet zomaar werken op de b7 met dit stuur.... Er zijn er enkele die dit werkend hebben door het inbouwen van een zelfbouw module ivm de communicatie verschillen tussen het oude en nieuwe stuur.
Als je nu nog geen cruisecontrol hebt dan zul je bijna zeker in ieder geval een kabel moeten trekken van jouw stuurmodule naar de ecu.
Op ross-tech kun je precies zien welke stuurmodule je nodig hebt die de functies ondersteunt die je wilt hebben.
Dank je wel vriend voor je uitleg…..ik zal bij Ross’-tech even kijken wat ik nodig heb en komende week een begin maken
GolfGT vinden dit leuk

En toch werkte het prima (ja, getest :P)

@vwbasm Er zijn wel aardig wat foutcodes tevoors[…]

Stuur en stoelverwarming

... denk dat het slim is de auto eens uit te laten[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Onderdeelnummer apparaat... ;-)

navigatie MIB2

Dat er een kaartje in zit waarop V18 staat zegt na[…]

Probleem opgelost, bleek inderdaad de module on de[…]

Echt alle kabels? Dat word een flink klusje zijn[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieks[…]