VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
door golf1g60
#2847331
Goedemiddag,

Ik ben de (trotse) bezitter van een Golf 6 Highline met de bekende/gevreesde CAXA-motor. De auto heeft op dit moment een kleine 150.000km gelopen. Halverwege dit jaar heb ik vanwege een motorprobleem nog ca €3500 in de auto moeten steken (injecteurs vervangen, radiateur, airco-condensor en heeeeel veel uren zoekwerk). Tijdens dit speurwerk zag men ook dat de cilinderwanden wat slijtsporen hebben. Uieindelijk gaat dit dus olieverbruik opleveren. Op dit moment is het kwa olieverbruik nog rustig, want tussen de beurten door, hoef ik eigenlijk niet bij te vullen. Omdat ik vanwege een onverzekerde schade recent nog een kleine €1000 in de auto heb moeten steken, denk ik erover om de auto volledig te herstellen en hem zo netjes mogelijk te houden en door te rijden. De enige reden om naar iets anders op zoek te gaan zou de wens voor meer vermogen zijn.
Nu dacht ik erover om in de toekomst op zoek te gaan naar een1.8 TSI (CDAA), die te reviseren en chippen en op de plek van de CAXA te hangen. Ik weet dat een originele 1.8TSI niet veel meer te bieden heeft dan een gechipte CAXA, maar die heeft wel meer potentie, vooral ook omdat ik in de toekomst ook een revisie van de CAXA zie aankomen. Daarnaast heb ik het vermoeden (maar leer graag het tegengestelde) dat een 1.8TSI goedkoper is in aanschaf dan een 2.0TSI. Daarnaast is het volgens mij vanwege de aansturing ook eenvoudiger een 1.4 te vervangen door een 1.8 dan een 2.0 (ik heb iets gelezen van een elektronische gasklep). Ik heb niet de wens om richting de 300pk te gaan, dus puur voor het vermogen zou ik niet perse naar een 2.0 hoeven, een 1.8 heeft potentie genoeg.
Aan de andere kant heeft de 1.8 nog altijd de problemen van de koolafzetting, waardoor ik geïnteresseerd ben geraakt in het DADA-blok (1.5 TSI). Moderne techniek, laag in verbruik en toch iets meer pit dan de CAXA.
Ik vraag me alleen af of de elektronica van dat blok kan babbelen met die van de Golf 6. Dit laatste is volgens mij bij de CDAA geen probleem.

Is er wellicht iemand die ervaring heeft met hetgeen ik hierboven schrijf? Ik begeef me in principe nog in de beginfase van de plannen. Over de 1.4 -> 1.8 kan ik niet veel vinden, daar de meesten vinden dat de 1.8 TSI te weinig potentie heeft.

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]