VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf VIII
  • Gebruikersavatar
door danny20danny
#2833220
Hallo mensen, Ik kwam er laatst achter dat er ook een draadloze oplader in de auto zit ingebouwd alleen deze is niet te gebruiken met mijn telefoon iPhone 12Pro max. Als de telefoon erop ligt dan wordt hij zo warm dat de telefoon alles uitschakelt en je kan hem ook niet meer vast pakken zo heet wordt hij. Hebben meer mensen dit? Het is niet zo dat ik dat gebruik maar vind wel dat het goed moet werken als het op de auto zit.
door Mari
#2833222
... als je telefoon heet wordt lijkt het me een probleem te zijn met het draadloze oplaaddeel in je telefoon... Heb je al een andere telefoon geprobeerd of een andere draadloze oplader?

Gebruik zelf thuis altijd een draadloze oplader, telefoon wordt wel warm, maar dat doet ie ook als ie aan het snoertje hangt...
#2833229
Probleem komt van uit de auto, meerdere telefoons geprobeerd en thuis laad ik hem thuis ook draadloos op. Telefoon wordt niet warm maar echt heet, je kunt hem niet meer vast pakken. Dus ik denk wat als je hem nog langer erop laat liggen dat de telefoon uit elkaar ploft.
#2844848
Heb net een nieuwe golf8 met draadloze oplader die niet te gebruiken is omdat de iphone (ook een pro max) binnen een half uur zo warm wordt dat hij zichzelf uitschakelt.
VW heeft dit probleem dus nog niet opgelost.

Ik gebruik een kabeltje. Werkt net zo goed maar ik heb natuurlijk niet betaald voor de draadloze oplaad functie om het vervolgens niet te kunnen gebruiken.
door Mari
#2844850
.... de dealer al gebeld en hiervan op de hoogte gesteld? Is nieuwe auto dus je mag verwachten dat het werkt... je hebt garantie dus....
#2844853
Uiteraard ga ik dit met de dealer opnemen. Dit is best een duidelijk en reproduceerbaar geval.

Wel heb ik de indruk dat het soms moeilijk voor de dealer/technicus te beoordelen is of iets een defect is of iets is dat door software updates moet worden recht-gebreid door VW zelf. Zoveel digitaals aan boord in moderne auto’s.
Daarom vind ik het zelf altijd wel nuttig om op fora te zien of dingen ook bij andere VW-gebruikers voorkomen en of ze opgelost zijn geworden.
door T1234
#2845809
Ik heb ook onlangs een een VW Golf 8 met draadloze oplader gekocht en heb een iphone 12 pro. Ook deze wordt heet en laad draadloos niet op in de auto. Thuis doet ie het wel.
Mijn vraag is of er nog een oplossing is gevonden voor dit probleem?
#2846956
Hallo :-) ik ben Erik en ik ben de trotse bezitter van een ehybrid golf 8 ook bij mij word de telefoon bij het opladen erg heet en schakelt mijn telefoon uit.

Tevens geeft het oplaad paneel ook aan dat het voor werp in de oplader moet worden verwijderd :vamp:
#2847348
Hallo hier een trotse eigenaar van een Vw Passat B8 uit 2021 en hier een vergelijkbaar probleem .
Als ik mijn iPhone 12 in het draadloze oplaadbakje leg doet hij het 10sec en dan zegt hij dat de functie niet ondersteund word, daarna gat hij continu mijn Wallet openen op mij iPhone .
Nu maar uit frustratie het oplaad gedeelte losgekoppeld en dan maar met een kabel wel heel lelijk maar bij de volgende beurt maar weer eens vragen of ze er iets aan kunnen doen.
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]