VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
door Timmy0165
#2847487
Hallo leden,
Na bijna 250.000 km is mijn trouwe Vento toe aan een nieuwe koppeling. Echter heb ik hier een paar vraagjes over:
Ik heb na wat onderzoek gezien dat LuK vaak origineel in MKIII's zit, is dit een aan te raden merk?
en vraagje 2: Zou ik naast de koppelingsset en het druklager ook het vliegwiel moeten vervangen?
Sassem3 vinden dit leuk
door Sassem3
#2847672
Timmy0165 schreef: 11 jan 2024 16:56 Hallo leden,
Na bijna 250.000 km is mijn trouwe Vento toe aan een nieuwe koppeling. Echter heb ik hier een paar vraagjes over:
Ik heb na wat onderzoek gezien dat LuK vaak origineel in MKIII's zit, is dit een aan te raden merk?
en vraagje 2: Zou ik naast de koppelingsset en het druklager ook het vliegwiel moeten vervangen?
Hallo Timmy,

Dat is een nette kilometerstand voor een (ik neem aan uit je bericht) eerste koppeling.
Ik was zelf ook naar info aan het zoeken om de koppeling te gaan vervangen want ik leer graag bij.

Welk motorblok heb jij? Ik heb zelf een Golf 4 Cabrio uit 1999 met het welbekende AAM 1.8 75pk blok, deze heeft momenteel 347.801 km gelopen en mag binnenkort ook zijn eerste koppeling verwisselen voor een nieuwe. Momenteel nog geen slip maar het pedaal zit hoog en bij het optrekken in de 1 trilt de auto iets. Liever te vroeg dan te laat.

Ik zou graag bij het verwisselen van je koppeling zijn zodat ik er mogelijk wat van kan leren.

Vriendelijke groet, Pj
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]