- 21 jan 2024 10:47
#2847652
Beste allemaal,
Wij hebben een polo uit 2006 9n3 km stand 311.xxx
Gisteren ging motormanagment lampje ineens branden. Meteen naar garage voor uit te laten lezen.
Cilinder 2 gaf een probleem aan. Ze hebben een compressie test gedaan en 2 had nog maar 6 bar. Garage vertelde ons dat dit bekend probleem is bij dit model polo en dat je nieuwe motor zou moeten plaatsen /cilinderkop revisie.
Maar omdat onze polo al ouder is en veel kilometers hebben ze gezegd dat het beter is om hem weg te doen ivm de hoge kosten van de reperatie.
Nu wil ik graag jullie mening hebben hierover.
De polo heeft namelijk al zeker 2 jaar dat het toerental rond de 800 is als je stilstaat. En dat pruttelend gevoel/wiebelen van de motor.
En garage zei ja hij zal snel stuk gaan dat je niet kan rijden maar we rijden blijkbaar al een tijdje met dit probleem. Want met warm starten heeft die vaak ook problemen. En kiude start gaat uitstekend. De bobines en bougies hebben we zelf vorig jaar vervangen en de bougies waren licht grijs.
Wij hebben een polo uit 2006 9n3 km stand 311.xxx
Gisteren ging motormanagment lampje ineens branden. Meteen naar garage voor uit te laten lezen.
Cilinder 2 gaf een probleem aan. Ze hebben een compressie test gedaan en 2 had nog maar 6 bar. Garage vertelde ons dat dit bekend probleem is bij dit model polo en dat je nieuwe motor zou moeten plaatsen /cilinderkop revisie.
Maar omdat onze polo al ouder is en veel kilometers hebben ze gezegd dat het beter is om hem weg te doen ivm de hoge kosten van de reperatie.
Nu wil ik graag jullie mening hebben hierover.
De polo heeft namelijk al zeker 2 jaar dat het toerental rond de 800 is als je stilstaat. En dat pruttelend gevoel/wiebelen van de motor.
En garage zei ja hij zal snel stuk gaan dat je niet kan rijden maar we rijden blijkbaar al een tijdje met dit probleem. Want met warm starten heeft die vaak ook problemen. En kiude start gaat uitstekend. De bobines en bougies hebben we zelf vorig jaar vervangen en de bougies waren licht grijs.