VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
door Mari
#2848102
Je weet dat dit een zogeheten ongeblazen blok is (geen turbo)... en dat het vermogen van 122pk veel lijkt maar het niet echt rap van zijn plek komt?

Van de 1.6 FSI zijn verschillende blokken... dus met de motorcode en google wordt je vast een hoop wijzer...
Gebruikersavatar
door JUUL
#2848105
Ten eerste welkom op ons forum. Ik begrijp heel goed dat je als nieuweling niet direct door hebt hoe het forum werkt, dat komt met de tijd. Maar om in 3 verschillende topics één en dezelfde vraag te stellen is nogal overbodig. Zo krijg je alleen maar verspreidde reacties en is het onderwerp niet meer te volgen. Vandaar heb ik een eigen topic voor je aangemaakt om de boel centraal te houden.

Ik heb weinig ervaring met de 1.6 FSI uit de MK5, maar ik weet dat de 1.6 FSI uit de MK4 wel eens problemen kan geven. Het zijn storingsgevoelig blokken en kunnen om de haverklap mankementen tonen. Met enige uitzonderingen daar gelaten, uiteraard. Welke verbeteringen er doorontwikkeld zijn in de MK5 platform? Geen idee. Besef ook dat je in de 1.6 FSI geen E10 brandstof kunt tanken, daar zijn deze blokken niet op gebouwd. Wellicht iets om over na te denken tijdens je zoektocht gezien de huidige benzineprijzen. Zie hiervoor de E10 check pagina.
door Mari
#2848112
Volgens de E10check-website geldt het niet mogen tanken van E10 brandstof alleen voor de blokken van voor 2005... ;-) Dat roepen ze wel zo mooi, maar hadden ze in 2006 of 2007 er dan wel weet van wat E10 bevattende brandstof voor uitwerking zou hebben op de onderdelen van de motor?

Mijn oude MK5 1.6FSI (gereden van 2010 tot 2013) rijdt nog steeds rond... geen idee hoeveel km deze inmiddels op het klokje heeft staan...

Connect casually with like-minded individuals on t[…]

Zal morgen middag dat even proberen. Ik vind t all[…]

Bovenstaande factuur is niet volledig, dat heeft d[…]

Sterretje Voorruit behandelen

Wat je aangeeft is niet altijd het geval en er zij[…]

Bak heeft niks van doen met de motor. Heb je wel d[…]

Kan hewt iets te maken hebben met automatische hoo[…]

Displays zwart

@Mick59 > Heb je al wat meer duidelijkheid? T[…]

Panorama dak gaat niet helemaal open.

Wubbe Engineering te Westervoort raadplegen... zij[…]