VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2845396
Dat ze in de duurste Porsches en Bentley's zitten is geen garantie ;-) Ze zitten bij de Golf 7 domweg op een niet al te slimme plek... al het water wat over het dak langs de achterklep omlaag loopt, loopt langs deze roosters... hadden ze de roosters verder naar de zijkant verplaatst dan hadden we dit probleem niet gehad... Simpelweg een ontwerpfoutje, maarja dat zal VW nooit toegeven.

Gelukkig weten we waar het water vandaan komt en kunnen we het oplossen... met of zonder kitten ;-)
#2846330
Ik heb een paar weken geleden de achterbumper eraf gehaald om de lekkage te verhelpen. Op de aansluiting van de ventilatierubbers zat best wel een boel ruimte. Geen nieuwe rubbers gehaald maar de oude dik in de kit gezet en teruggeplaatst. Eens kijken of het schimmelprobleem nu over is.
Bijlagen:
lek2.jpg
lek2.jpg (228.95 KiB) 683 keer bekeken
lek1.jpg
lek1.jpg (416.79 KiB) 683 keer bekeken
lek3.jpg
lek3.jpg (506.72 KiB) 683 keer bekeken
VWJ3R vinden dit leuk
#2848069
Hier hetzelfde probleem; sinds vorige maand een hoop condensatie en beslagen ramen aan de binnenzijde.
Uiteindelijk het vochtprobleem gevonden in de kofferbak (Golf 7) en met dank aan dit forum, de oorzaak en oplossing :tu:
Ga van de week een nieuw setje halen, type F: 7N0819465F en deze via de binnenzijde proberen te vervangen met het demonteren van de binnenkleding kofferbak.
Paar vragen:
  • Ik lees ook iets over een rubber dopje om het overtollige water weg te laten stromen? Zit die ergens onder de bekleding achterbak en is die van boven los te halen, of kruip ik onder de auto? (gevonden; zie Youtube)
  • En is het verstandig om meteen een aantal nieuwe clips erbij te bestellen voor de binnenbekleding; breken oude mogelijk snel af bij het demonteren?
Uitleg filmpjes:
Youtube demontage binnenbekleding achterbak Golf 7
Youtube lekkages Golf 7
-
IMG_0092.jpg
IMG_0092.jpg (154.41 KiB) 368 keer bekeken
#2848071
Dat dopje zie je op je 1e filmpje op minuut 6:42 van buiten naar binnen gefilmd.
Op minuut 3:36 zie je dat je er ook van binnen bij kunt. Het gaat om die holle ruimte die met dikke wax is ingespoten.
Je kunt dat gewoon naar beneden drukken dan valt hij op de binnenkant van je achterbumper of rolt op straat. Je kunt er in ieder geval van onder makkelijk bij om hem terug te vinden.

Het is dus niet de tule die je in minuut 3:32 ziet! dat is de tule voor de optionele trekhaakbekabeling.

Succes!
VWJ3R vinden dit leuk
#2848081
Denk dat het handig is z.s.m. deze tip op te volgen:
Youtube tip tijdelijk Quick Fix

Nu alvast de twee rubber dopjes van onderaf naar binnen duwen, zodat direct al het (regen)water weg kan lopen.
De binnenbekleding onder het reservewiel haal ik er uit om te drogen en over een maandje als alles droog is, dan tackle ik de oorzaak van de lekkage.

edit:
Zojuist terugkoppeling VW dealer: zij brengen sowieso eerst 2 uur(?) onderzoekskosten in rekening à 185,-
De nieuwe verbeterde roosters (7N0 819 465F) kosten per stuk ca. 25,-
Arbeidskosten komen er vervolgens ook nog bij, met het "repareren" van deze constructiefout, door het vervangen van de inferieure oude roosters. Ik reken totaal op ca. 600 EUR, als ik dit door VW laat herstellen.
Er wordt met geen woord gerept over een eventuele coulance regeling.
#2848438
Bij mijn Golf helaas ook lekkage in de kofferbak, via de bekende roosters.
Gelijk goed aangepakt door de bumper er vanaf te halen, en de boel goed schoongemaakt. Daarna goed in de kit gezet, en daar komt nu hopelijk de rest van de levensduur geen water meer doorheen.

Kijk naast dat ook even bij de afwatering vanuit je logo in de achterklep. Ook een bekende kwaal waardoor water naar binnen kan komen. Deze lag bij mij in de klep, in plaats van door het gat onderin naar buiten. Hier hoort een zwart dopje in te zitten. Zo niet, dan iets verzinnen om het passend te maken, of vervangen.

De dag was om, dus later even een goede test doen met alles nat maken van buiten.

De mogelijke kwalen m.b.t. water die ik tot nu toe gevonden heb:

1. Ventilatieroosters achter de bumper (vervangen of afkitten)
2. Afwatering VW logo achterklep (slang los in klep, vervangen of creatief zijn)
3. Soms nog langs de rubberen afdichting bij de kabeldoorvoer van de achterklep
4. Water via speaker ringen bij de deuren (vervangen/afkitten)
5. Afvoer van panoramadak (heb je er 4 van, klepjes onderaan slang weghalen)
6. Airco afvoerslang rechts voor lekt onder de bijrijders mat (goed monteren of vervangen)

Mijn achterste remblokken zijn versleten van mijn […]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

Goedemorgen allen, sinds een maand werkt de temper[…]

De auto's uit 1999 hebben helaas nog niet een erg […]

Vreemd geluid bij wegrijden

Alleen als de auto koud is, en het koud is buiten?[…]

Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]