VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2122616
Beste forummers,

Ik heb nu golf 4 look koplampen in mijn vr6 zitten, maar wil graag weer terug naar origineel.
Nu heb ik op marktplaats een setje koplampen gekocht maar die blijken een andere aansluiting te hebben dan mijn auto.

Op deze koplampen zit een langwerpige stekker met 4 pinnen, ik heb een aansluiting die vierkant is.

Nu weet ik dat er adaptersetjes zijn van oud naar nieuw type.

Maar niet andersom zoals nu.

Hoe nu verder??
#2122668
of gewoon andere stekkers eraan solderen ;)

wat je ook nog kan doen is de bedrading van je oude koplampen overbouwen in de nieuwe en dan de stekkers over klikken
#2122691
Gerald1300 schreef:of gewoon andere stekkers eraan solderen ;)

wat je ook nog kan doen is de bedrading van je oude koplampen overbouwen in de nieuwe en dan de stekkers over klikken
Ja ik dacht al dat dat kon. Dat gat in de koplamp waar de stekkers in komen is volgens mij hetzelfde.
#2848462
Oud topic maar goed...hier haak ik even op in. Ik heb destijds de koplampen van mijn Polo 6n omgebouwd naar een nieuwere type stekker. Het zwarte deel kun je dus zo eruit wippen en vervangen voor de nieuwere type. Zie foto hieronder, je moet dan alleen de pinnen in de koplamp zelf goed zetten.

Afbeelding

Omdat ik een 6N2 swap heb gedaan, waren de kabelboom stekkers anders. Ik had later ook nieuwe lampen gescoord met hoogteregeling. Dit heb ik opgelost door zelf verloopstekkers te maken van 6N2 naar 6n. Dus beide opties mogelijk.

Afbeelding
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]