VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
#2848224
Beste leden,

Ik ben eigenaar van een Volkswagen Tiguan [bouwjaar april 2013, 1.4TSI (motorcode: CAX), 168.XXX km). Ik merk bij het rijden dat de auto zo nu en dan schokt. Dit komt het meeste voor tussen de 1800/2200 toeren en bij een constante snelheid ongeacht welke versnelling. In eerste instantie heeft de VW garage aangegeven dat de Wastegate van de turbo het probleem zou veroorzaken. Op goed vertrouwen heb ik de complete turbo laten vervangen inclusief nieuwe olie en oliefilter, 4x bobine en 4 bougies. Helaas nu na 500km gereden te hebben met de nieuwe turbo is het probleem nog niet verholpen. De auto neemt bij het schokken niet af in de toeren, er is niks geks merkbaar. Het optrekken en flink door trekken in de toeren doet de auto goed en zijn de schokken niet voelbaar. Auto geeft ook geen verdere storingen via het uitlezen van de computer.

Kort samengevat:

- Probleem: schokkende motor tussen de 1800/2200 toeren
- Nieuwe turbo vervangen
- 4 bobines
- 4 bougies
- Olie en filters
- Overgestapt na tanken 98-ongelood
- Carterventilatieslang


HELP! Heeft iemand enige idee of ervaring waar dit weg kan komen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
#2848542
Ik denk dat wij een soortgelijk probleem hebben.
Ook bij mij is de duvel en zijn ouwe moer vervangen zonder enig resultaat.
Verschil is wel dat bij mij de hik bij diverse toerentallen voorkomt, maar juist bij een constante snelheid(gasklep stand).
Heb eens doorgelezen wat iemand anders hier geopperd heeft om een log te maken, maar daar heb ik nog de spullen voor nog de kennis om te weten wat dat allemaal inhoud dan.
Ook word hierop genoemd om flink gas te geven. Daarin zit nu juist het probleem niet bij mij in ieder geval.
Zolang ik flink door kan rijden is er weinig aan de hand, juist bij cruisesnelheid heb ik het.

Ik ben dus in ieder geval niet de enige zo te zien….
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]