- 26 feb 2024 10:24
#2848224
Beste leden,
Ik ben eigenaar van een Volkswagen Tiguan [bouwjaar april 2013, 1.4TSI (motorcode: CAX), 168.XXX km). Ik merk bij het rijden dat de auto zo nu en dan schokt. Dit komt het meeste voor tussen de 1800/2200 toeren en bij een constante snelheid ongeacht welke versnelling. In eerste instantie heeft de VW garage aangegeven dat de Wastegate van de turbo het probleem zou veroorzaken. Op goed vertrouwen heb ik de complete turbo laten vervangen inclusief nieuwe olie en oliefilter, 4x bobine en 4 bougies. Helaas nu na 500km gereden te hebben met de nieuwe turbo is het probleem nog niet verholpen. De auto neemt bij het schokken niet af in de toeren, er is niks geks merkbaar. Het optrekken en flink door trekken in de toeren doet de auto goed en zijn de schokken niet voelbaar. Auto geeft ook geen verdere storingen via het uitlezen van de computer.
Kort samengevat:
- Probleem: schokkende motor tussen de 1800/2200 toeren
- Nieuwe turbo vervangen
- 4 bobines
- 4 bougies
- Olie en filters
- Overgestapt na tanken 98-ongelood
- Carterventilatieslang
HELP! Heeft iemand enige idee of ervaring waar dit weg kan komen?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik ben eigenaar van een Volkswagen Tiguan [bouwjaar april 2013, 1.4TSI (motorcode: CAX), 168.XXX km). Ik merk bij het rijden dat de auto zo nu en dan schokt. Dit komt het meeste voor tussen de 1800/2200 toeren en bij een constante snelheid ongeacht welke versnelling. In eerste instantie heeft de VW garage aangegeven dat de Wastegate van de turbo het probleem zou veroorzaken. Op goed vertrouwen heb ik de complete turbo laten vervangen inclusief nieuwe olie en oliefilter, 4x bobine en 4 bougies. Helaas nu na 500km gereden te hebben met de nieuwe turbo is het probleem nog niet verholpen. De auto neemt bij het schokken niet af in de toeren, er is niks geks merkbaar. Het optrekken en flink door trekken in de toeren doet de auto goed en zijn de schokken niet voelbaar. Auto geeft ook geen verdere storingen via het uitlezen van de computer.
Kort samengevat:
- Probleem: schokkende motor tussen de 1800/2200 toeren
- Nieuwe turbo vervangen
- 4 bobines
- 4 bougies
- Olie en filters
- Overgestapt na tanken 98-ongelood
- Carterventilatieslang
HELP! Heeft iemand enige idee of ervaring waar dit weg kan komen?
Alvast bedankt voor jullie reactie.