VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2848696
ik heb een probleem met het dak van mijn vw golf cabriolet (2011). Hij geeft melding ‘ Storing: Cabrioletkap. Werkplaats!’

Als ik probeer hem open te doen, lukt dat niet en geeft hij deze melding.
Als ik ga rijden gaat hij piepen dat ik te hard rijd (als ik doorrij stopt dat vanzelf). Lampje blijft wel knipperen.
En ook mijn kofferbak gaat niet van het slot en krijg ik dus niet open.
Bijlagen:
2C105F1C-0946-4785-ACE1-6D8E834B5355.jpeg
2C105F1C-0946-4785-ACE1-6D8E834B5355.jpeg (1.59 MiB) 94 keer bekeken
#2848700
Het beste waar je mee kunt beginnen is de auto uit (laten) lezen. De storing kan aan een handvol oorzaken liggen. Door het uitlezen wordt je in de juiste richting geduwd. Als je niet over uitleesapparatuur beschikt, kun je een oproep plaatsen hier op het forum. Anders een kijkje nemen in het VCDS Locatie Topic voor iemand dichtbij. Succes!
#2848702
Uitlezen met een universele tool gaat je in dit geval niet wijzer maken... de cabrio-kap heeft verschillende microswitches die je het leven zuur kunnen maken als ze iets scheef zitten of stuk zijn. Met VCDS krijg je vaak wel de melding welke switch dwars ligt... lastige van de cabrio-kap is dat je vaak een procedure moet volgen om na reparatie van de switch de boel weer in gang te zetten.

Of het niet kunnen openen van de achterklep samenhangt met de storing van de cabrio-kap durf ik niet te zeggen, mijn advies is om te beginnen met uitlezen met VCDS...
Tiguan dashboard lampjes

Wat de garagist opsomt komt behalve de turbo overe[…]

Regelapparatuur

Mijn Volkswagen ID.3 uit 2020 met 52.000 km op de […]

Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.

Hartelijk dank! Nu ik er over nadenken kan de moto[…]

Beste leden, ik ben nieuw hier, ik heb sinds kort […]

Auto onlock functie werkt niet.

Kan iemand me het volgende uitleggen waar de probl[…]

Knipperende alarmlichten

Is er iemand bekend met het volgende probleem: De […]

ff voorstellen

Hoi iedereen. Ik zal me even voorstellen. Ik ben […]

Airco lijkt niet te koelen

Even een update van het weekend de airco laten con[…]