VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
#2848697
Ik krijg de melding dat er een over the air update beschikbaar is. Heeft blijkbaar te maken met het testen van de HV accu. Helaas kan ik die niet installeren omdat een melding in het scherm blijft staan dat ik eerst de ruiten moet sluiten. Verschillende keren geprobeerd maar dichter dan dicht kan echt niet. Kortom, de ruiten zijn potdicht maar het brein van de auto is er niet mee eens. Op het Engelse ID3 forum wordt daar wel wat over geschreven. Het is dus wel een bekend probleem maar een fatsoenlijke oplossing zie ik niet. Meestal een aantal keer de ruiten helemaal open en sluiten en dan doet hij het waarschijnlijk wel eens een keer. Ik heb het probleem ook bij VW gemeld. Dan wordt het misschien structureel opgelost. Maar is er misschien al een oplossing?
#2848699
Contact gehad met Volkswagen, ik moest er mee naar een servicepartner. Ik heb dus vervolgens de instructies van het Engelse forum maar opgevolgd. Eerst de 'rear' knop ingedrukt houden tot hij knippert. Vervolgens kun je met een knop alle ruiten tegelijk bedienen. Eerst de ruiten helemaal omlaag en vervolgens weer omhoog. Eenmaal hoog een extra duwtje tegen de knop.

De melding 'ruiten sluiten' verdween toen en ik kon de update starten. Geen idee wat die update gedaan heeft maar geen gekke meldingen en, bij een proefritje, leek alles goed te werken. Weer wat geleerd!
#2848701
vermoed dat je met 1 knopdruk de ramen ook niet kon openen of sluiten maar dat je de knop moest vasthouden om dat te doen... een of meerdere ramen zijn dan hun kalibratie kwijt. Heb dat ook wel eens met mijn MK7 (die geeft geen melding dat ik de ramen moet sluiten ;-) ), raam open en knop even vast houden, raam sluiten en knop even vasthouden en de kalibratie is weer goed.

Het kan zeker van de turbo komen maar ook een slec[…]

Tikken als de wagen uitstaat

dat wordt toch zoeken, dus de zekeringen eruit tre[…]

Dash board lampjes/ verlichting

Misschien kijken naar de massa en of andere verbin[…]

Bij me vriendin der polo ook gehad ging toen om de[…]

Soms storing elektra Caddy mk1

Niet vermeld in me bericht alleen in de titel gaat[…]

Stuur en stoelverwarming

IMG_5728.jpeg

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Storing CarPlay Seat Leon

Heb je al eens een harde reset geprobeerd https://[…]