VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Samertt
#2848721
Afgelopen week is bij mij de commonrail (als ik het goed typ) afgebroken, waar de injectoren aan vastzitten. Blijkbaar waren er twee boutjes afgebroken. Anwb heeft de auto naar de garage gebracht. Tijdens zijn werkzaamheden heeft de monteur enorm veel olie boven de inlaat en uitlaatkleppen gevonden. In de bijlage zien jullie een foto.

Ook maakt de auto regelmatig een overslag bij het optrekken, waardoor er een grijze rookpluim te zien is via de binnen en buitenspiegel. Vervolgens rijdt de auto verder alsof er niets aan de hand is.

Tot slot is afgelopen half jaar 2x een bougie afgebroken in cilinder 4. Zou de olielek boven de kleppen bij de bougies kunnen komen, waardoor de combinatie van warmte en olie de bougie aan de onderkant laat afbreken.

Wat is jullie advies in deze? Auto repareren of kijken voor een andere auto. Betreft een volkswagen golf 7 2013 1.2 tsi benzine.
Bijlagen:
Screenshot_20240329_234115_WhatsApp.jpg
Screenshot_20240329_234115_WhatsApp.jpg (696.51 KiB) 104 keer bekeken
Screenshot_20240329_233835_WhatsApp.jpg
Screenshot_20240329_233835_WhatsApp.jpg (697.89 KiB) 104 keer bekeken
door Ronald530
#2848735
Grote kans dat lekkende klepsteel afdichtingen de oorzaak zijn waardoor de olie op de kleppen lekt.
Reparatie is zeker niet goedkoop maar gezien het bouwjaar van de auto wel de moeite waard.
De auto ongerepareerd van de hand doen haalt de verkoop/inruilwaarde flink naar beneden want het probleem is zichtbaar aanwezig.

Dan vraag ik me of de dynamo in orde is. Je hebt h[…]

Laden stopt na een aantal minuten

Beste henkjlammers, Wat jij beschrijft ervaar ik n[…]

Ik wil mijn RNS510 in de EOS vervangen door een Ca[…]

Hallo, ik schoot uit bij het demonteren van de bou[…]

Mijn t5 2004 start na 10 uur stilstand niet meer. […]

Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]