VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
#2848757
De ID-3 sleutel werkt 1 dag. De volgende ochtend moet er een nieuwe batterij in en dan werkt hij weer 1 dag. De VW garage heeft de batterij ook een keer vervangen (hun batterij zou beter zijn) echter geen verandering dus momenteel heb ik de reservesleutel in gebruik en die werkt prima. De VW-garage adviseerde om een nieuwe sleutel te kopen á plm. € 300,- echter onlangs bleek de ID3-sleutel van mijn zus exact hetzelfde probleem te hebben ?? (zij moet nu soms meerdere keren per dag de batterij vervangen) dus het lijkt geen losstaand probleem ! (beide ID-3's uit bouwjaar 2020; mijn zus heeft haar ID-3 sinds Nov 2020 en ik heb mijn demo-ID-3 sinds Sept 2022). Herkent iemand dit ?
#2848778
In zo'n sleutel zit vaak een bewegingssensor (meestal iets simpel mechanisch met een kogeltje) die ervoor zorgt dat de sleutel alleen 'aan' staat als je ermee op pad gaat en niet als hij in je jaszak in de hal zit. Dat is om te voorkomen dat de batterij te snel leeg loopt. En is ook veiliger tegen diefstal van de auto. Het lijkt erop dat hier de sensor niet goed werkt en de elektronica in de sleutel constant aan laat staan. Als je de sleutel toch moet vervangen zou je hem eens open kunnen maken maar verwacht er niets teveel van. Misschien is iets met het blote oog zichtbaar. Ik heb nog geen VW sleutel open gehad maar de elektronica zelf weet ik wel iets van. Ik zat in de groep die daar een gedeelte van ontwikkeld heeft. Helaas niet de bewegingssensor.

Hiet iets over de 'motion sensor':

https://www.speakev.com/threads/volkswa ... bs.158157/
Emerald vinden dit leuk
Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]